Якщо з січня до березня спостерігалося певне скорочення порушень ембарго ЄС на імпорт російської сирої нафти, то в квітні тренд змінився на протилежний, а в травні кількість порушень почала зростати.

Як пише ЦТС з посиланням на дані BlackSeaNews, в минулому місяці експорт російської сирої нафти з портів Чорного моря збільшився і склав 4,97 млн т. При чому, це зростання відбулося за рахунок експорту до країн ЄС. Крім того, як зазначає видання, навіть поновилися прямі рейси танкерів з російською нафтою з портів Чорного моря безпосередньо до портів країн ЄС.

Так, в травні грецький танкер EURONIKE вийшов з Новоросійська і прибув до іспанського порту Більбао, доставивши 160 тис. т російської сирої нафти.

Також грецький танкер SEARUNNER, що вийшов з порту Тамань, доставив у порт Роттердам (Нідерланди) більше 100 тис. т російської нафти.

Крім того, в минулому місяці на рейдову перевалку біля узбережжя Греції прибуло відразу 11 танкерів з російською сирою нафтою. А загальний обсяг нафти, що перевозилася з порушенням ембарго, склав 1,5 млн т, що майже вдвічі більше, ніж в квітні.

"Чому так? Тому що сама Єврокомісія не має мандату на контроль санкцій, а в національних урядах країн ЄС не було потреби для контролю за дотриманням санкцій в таких обсягах. Тобто вони (європейці. - ЦТС) зараз ще раз відкривають для себе ту саму країну у всій красі (навіть нам не могли повірити одразу) - коли її не контролювати, вона поводить себе по кримінальним поняттям", - прокоментуав ситуацію керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.

Читайте також Russian-Ukrainian War: BLACK SEA INDICATOR (травень)

Раніше повідомлялося, що за підсумками січня-квітня 2023 року експортна перевалка вугілля в портах росії збільшилася на 18,3% у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року. При цьому у березні та квітні були продемонстровані найкращі показники експортної перевалки вугілля з моменту запровадження у серпні минулого року ембарго на вугілля з рф.