В Перській затоці суттєво зросли ризики зіткнення суден через значне скупчення флоту (близько 1 тис. одиниць) та відсутність GPS-сигналів.
Як пише ЦТС, про це повідомляє S&P Global.
До того ж військові дії між Ізраїлем та Іраном змушують судновласників обмежувати час проходу суден, обираючи для цього виключно світлий час доби. За даними S&P Global, для пересування зараз використовується вікно тривалістю 16 або 18 годин замість звичайних 24 годин.
Тим часом, електронні перешкоди, які впливають на системи позиціонування і послуги зв'язку, порушують судноплавство. Все це разом призвело до небувалого корку на одному з найважливіших у світі маршрутів перевезення нафти.
За оцінками Platts, перевантаженість Ормузької протоки, що з'єднує Перську затоку з Аравійським морем, вже призвела до значного зростання фрахту. Так, ставки на танкери VLCC на маршруті Перська затока - Китай підскочили вдвічі. Брокери прогнозують, що в гіршому випадку, якщо Ормузька протока буде закрита, фрахт різко впаде, оскільки багато суден буде відправлено у простій.
Якщо ж протока продовжить працювати у звичайному режимі, то судновласники можуть вимагати премію за фрахт під приводом входу до зони, де йдуть бойові дії.
Нагадаємо, раніше парламент Ірану схвалив закриття Ормузької протоки, але остаточне рішення про це має ухвалити Вища рада національної безпеки Ірану.