Європейська Бізнес Асоціація від імені компаній, що входять до її складу, категорично не підтримує рішення МІУ та УЗ про підвищення на 70% тарифів на залізничні вантажні перевезення.

Як передає ЦТС, про це заявила виконавча директорка ЄБА Анна Дерев’янко. "Безумовно, "Укрзалізниця", як і решта індустрій та галузей зазнала суттєвих збитків внаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки. Проте, компенсацію цих збитків не може бути покладено лише на бізнес - адже зараз складно усім, і втрати є у всіх", - відзначила вона.

"Так, наприклад, за час війни експорт з України скоротився більше ніж на половину, логістичні шляхи та ланцюги постачання є пошкодженими. Крім того, завантаженість підприємств значно впала з початку повномасштабного воєнного вторгнення рф і, на переконання компаній-членів Асоціації, підняття залізничних вантажних тарифів потенційно може обумовити колапс ключових індустрій, а відтак і вкрай негативно вплинути на економіку України в цілому", - додають в ЄБА.  Тому, на думку Асоціації, важливим є пошук додаткових джерел фінансування, у тому числі, для цілей відновлення пошкодженої/зруйнованої інфраструктури, наприклад, міжнародної фінансової та технічної допомоги, кредитів, тощо, аби не покладати все навантаження на бізнес.

В ЄБА аргументують, що залізничні тарифи для таких вантажів як вугілля, цемент, руда, добрива з 1 січня 2022 року вже зросли на 42% в порівнянні з початком 2021 року, що призведе до щонайменше 2,9 млрд грн додаткових транспортних витрат до кінця 2022 року. І подальше підвищення тарифів створює ризик зупинки економічної діяльності підприємств, адже перевезення певних вантажів залізницею стане нерентабельним для вантажовласників, що в кінцевому випадку обумовить зменшення вантажної бази.

З огляду на зазначене, Європейська Бізнес Асоціація звернулася до керівника Офісу президента, голови ДРС України, голови Антимонопольного комітету, міністра інфраструктури України голови правління "Укрзалізниці" із закликом скасувати наказ, яким передбачається підвищення тарифів. Більше того, пропонується запровадити мораторій на підвищення тарифів на час дії воєнного стану та на 12 місяців після його завершення.

Раніше Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ "ArcelorMittal Кривий Ріг" попередив уряд країни про загрозу зупинки через підвищення залізничних тарифів на 70%. Група "Метінвест" також повідомила, що призупиняє видобуток на двох гірничо-збагачувальних комбінатах у Кривому Розі (Інгулецькому ГЗК і спільному підприємстві Південний ГЗК) та скорочує роботу "Каметсталі" в Кам’янському до однієї домни через логістичні чинники, зростання собівартості виробництва та падіння цін на продукцію.