Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерій Ткачов назвав некоректною інформацію про те, що АТ "Укрзалізниця" збільшує норматив швидкості доставки вантажів і збільшує ставки за користування вагонами ЦТЛ УЗ, про що писав ЦТС.

За його словами, інформація про збільшення вагонної складової не коректна і насправді АТ УЗ оголосило з 1 серпня зміни розміру граничних ставок плати (максимально можливий розмір фактичної ставки плати за використання вагонів УЗ), в той час як "клієнтам УЗ надає вагони за фактичними ставками плати".

Щодо зміни методики розрахунку плати за використання вагонів АТ "Укрзалізниця" Ткачов надав наступне пояснення:

- змінюється розрахунок кількості діб використання вагонів АТ УЗ (через середню (фактичну) швидкість перевезення вагону; середня швидкість оприлюднюється до 19 числа кожного місяця);

- змінюється алгоритм перегляду фактичної ставки плати за використання вагонів (нові діапазони відсотку утилізації; більший розмір коригування ставки плати; використання динаміки зміни утилізації та частки навантаження у вагони перевізника для коригування фактичної ставки плати).

"Також хочу поправити, що змінено величину швидкості перевезення вагона у формулі розрахунку кількості діб використання вагонів УЗ (тобто у формулі для розрахунку кількості днів використання вагонів УЗ для визначення плати за використання вагона перевізника).

Нормативна швидкість доставки вантажів у УЗ не змінилася - 200/320 км/добу.

Нормативна швидкість доставки зафіксована в правилах перевезення і не може змінюватися крім як Наказом МІУ.

Змінилася швидкість у формулі розрахунків визначення ставки плати використання вагонів УЗ. Вагонна складова зараз дерегульована і УЗ може змінювати методику її визначення (брати будь-які втсупні та дані)", - додав Валерій Ткачов.

"УЗ не підвищувала величину ставки плати (фактичну ставку плати), а опублікувала величину граничної ставки плати (гранично можливої величини ставки)", - резюмував він.

Як прокоментував ЦТС один з учасників ринку залізничних перевезень, навіть такі уточнення свідчать про те, що вартість використання вагонів УЗ для вантажовідправників все рівно зросте.

Нагадаємо, що УЗ також підвищила з 29 червня на 70% тарифи на перевезення для вісх видів вантажів.