АТ "Укрзалізниця" має намір збільшити терміни доставки вантажів, зменшивши норматив швидкості доставки. Одночасно планується збільшення ставок за користування вагонами ЦТЛ УЗ.

Як стало відомо ЦТС з повідомлень учасників ринку залізничних перевезень, очікується, що нові зміни вступлять в силу з 1 серпня поточного року. Ставка за 1 вагоно-добу для напіввагонів, наприклад, зросте з 2200 грн до 4500 грн, для зерновозів - з 2167 до 4300 грн, обкотишовозів - з 1100 до 6200 грн, фітингових платформ - з 1085 до 4100 грн, критих вагонів - з 689 до 6800 грн і т.д.

Якщо досі ставку на вагони ЦТЛ формували, виходячи з нормативу ціни за вагон та кількості діб в дорозі (200км/доба), то тепер УЗ має намір змінити формулу та встановити інші нормативи, в залежності від типу вагону. Так, наприклад, для зерновозів в експортному сполученні при повагонній відправці середня швидкість складатиме 50 км/доба (тобто уповільнення швидкості в чотири рази), при маршрутній відправці на експорт - 82 км/доба. У внутрішньому сполученні ці показники складатимуть 91 км/доба і 112 км/доба відповідно.

Для найпоширенішого типу вагонів в Україні, напіввагонів, відповідний середній показник добової швидкості складатиме в експортному сполученні 83 км при повагонній відправці і 82 км при маршрутній. У внутрішньому сполученні швидкість складатиме відповідно 106 і 107 км/доба.

При цьому нагадаємо, що УЗ вже підвищила з 29 червня на 70% тарифи на перевезення для вісх видів вантажів.

Експерти та представники бізнесу вважають, що такі кроки призведуть до зниження доходів українських виробників та зростання видатків споживачів продукції всередині країни, а також стануть додатковим чинником банкрутства для багатьох підприємств аграрної галузі вже восени цього року. Українська зернова асоціація попросила уряд України запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час військового стану та 3-6 місяців після його завершення.

Читайте також Тарифний бліцкриг "Укрзалізниці": Які наслідки матиме підвищення тарифів на залізничні перевезення