Найбільша корейська металургійна корпорація POSCO ініціювала процес купівлі пакету акцій у HMM Co. вартістю близько 7 трлн (5 млрд доларів), повідомляє Korea Independent Daily з посиланням на банківські джерела, відзначаючи, що ця інвестиція покликана знизити логістичні ризики, пов'язані з підвищенням мит в США, пише ЦТС.
Згідно з джерелами KED, холдингова компанія POSCO Inc. нещодавно уклала угоди з Samil PwC та Boston Consulting Group, а також з неназваною юридичною фірмою на оцінку бізнесу HMM.
Розмови про продаж пакету акцій, викупленого державними агентствами KDB та KOBC у кризу 2016 року для порятунку компанії, точаться з 2020 року, коли перевізник вийшов у прибуток уперше після 2010 року. У квітні 2019 року HMM замовила дванадцять 23-тисячників із постачанням у другому кварталі 2020 року та ще восьми 15-тисячників із постачанням у 2021 році. Тоді це було вимушене рішення, обумовлене необхідністю посилити свою переговорну позицію для входження до альянсу перевізників THE Alliance, проте склалося все більш ніж вдало. Разом із CMA CGM, чиї контракти з китайськими верфями в момент підписання у 2017-2019 роках виглядали політичними, HMM пощастило отримати нові судна до початку періоду безпрецедентно високих фрахтових ставок коронакризи.
Продаж на піку ринку міг би забезпечити хорошу окупність інвестицій. Однак з-поміж можливих покупців спочатку були виключені іноземні компанії. POSCO завжди очолювала список потенційних покупців, проте корпорація заявляла про відсутність зацікавленості через неочевидну синергію.
На початку 2024 року 57,9% пакет HMM майже вдалося продати агроконцерну Harim Group, найбільшому акціонеру судноплавної компанії Pan Ocean 5 млрд доларів. Угода зірвалася через умови продавців про збереження права голосу в управлінні HMM, з яким покупець не погоджувався.
Імовірна угода з POSCO стосується 36,02% акцій HMM, які належать KDB. Однак цього місяця вона має скоротитися приблизно до 30% після зворотного викупу акцій перевізником. Передбачається, що POSCO керуватиме HMM спільно з KOBC, який поки що продавати свою частку не планує.
Аналітики відзначають, що POSCO змусили змінити свою думку щодо доцільності інвестицій у HMM зниження прибутковості на основних напрямках бізнесу – у металургії та постачаннях сировини для виробництва батарей, а також необхідність керувати логістичними ризиками в умовах наростаючої геополітичної нестабільності. Витрати корпорації на логістику становлять щорічно понад 2 млрд доларів.