На верфі Qingdao Yangfan Shipbuilding (Циндао, КНР) відбулася церемонія різання металу для будівництва першого у світі контейнеровозу, який працюватиме на відновлюваному аміаку, пише ЦТС.

У проекті беруть участь кілька компаній: норвезькі Yara Clean Ammonia, Yara International, North Sea Container Line (NCL) та бельгійська CMB.TECH. 

Судно місткістю 1,4 тис. TEU матиме льодовий клас.

Крім аміаку, Yara Eyde буде оснащений акумуляторною батареєю ємністю 250 кВт-год та зможе отримувати електроживлення від берегової електромережі.

Yara Eyde належатиме компанії Delphis (підрозділ CMB.TECH) і перебуватиме в експлуатації нової компанії NCL Oslofjord AS — спільного підприємства судноплавної компанії North Sea Container Line, трейдера та постачальника аміачного палива Yara Clean Ammonia.

Судно планується передати в експлуатацію у середині 2026 року. Контейнеровоз Yara Eyde виконуватиме перевезення на каботажному сервісі Осло-Порсгрунн-Бремерхафен-Роттердам.

NCL Oslofjord AS уклала довгострокову угоду з Yara International на каботажні перевезення контейнерів між заводом Yara з виробництва добрив у Порсгрунні (Норвегія) та Гамбургом та Бремерхафеном (Німеччина). Компанія позиціонує себе як перший у світі лінійний оператор, який використовує лише судна, що працюють на аміачному паливі.