Залізниці Німеччини (DB) запустили пілотний проект із використання штучного інтелекту на основі великої мовної моделі (LLM) для надання допомоги пасажирам під час купівлі квитків на поїзди. На вокзалі в міжнародному аеропорту Берлін - Бранденбург з'явилася колонка з динаміками, мікрофоном і великим сенсорним екраном, на якому відображається віртуальний асистент Кіана (Kiana), що допомагає пасажирам у діалоговому режимі придбати потрібний квиток, пише ЦТС.
Мета пілотного проекту полягає в оцінці затребуваності та якості пропонованої пасажирам послуги.
DB безперервно вдосконалюють мовну модель і в разі успіху пілотного проекту розраховують використовувати технологію і на інших станціях на додаток до традиційних кас.
Кіана здатна вести діалог дев'ятьма мовами і ставити уточнювальні запитання.
Після вибору пасажиром оптимального маршруту та потрібного квитка, Кіана виводить на екран QR-код із посиланням на сайт DB або додаток DB Navigator, де відбувається остаточне оформлення квитка.
Користувач може в такий спосіб обрати та придбати квиток не лише для себе, а й для інших осіб, наприклад літніх родичів. В останньому випадку Кіана уточнює вік людини, щоб запропонувати квиток із відповідною знижкою.
У період випробування асистента поруч із колонкою присутній співробітник DB, готовий надати допомогу користувачам.
Німецька преса зазначає, що поки спілкування з Кіаною пов'язане з певними незручностями. Зокрема, через сторонні шуми на вокзалі користувачеві доводиться говорити дуже розбірливо і неодноразово повторювати сказане, щоб асистент правильно зрозумів запит. Наразі лише 10% користувачів, які звернулися до ШІ-асистента, купують квиток за його допомогою.