Австрійська компанія Voestalpine в межах пілотного проєкту виготовила першу у світі залізничну рейку на основі водню на своєму майданчику в Донавіці. Новий тип рейки створено зі суміші металобрухту та заліза, відновленого воднем - без використання викопного палива та викидів CO2.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Залізо було вироблене на дослідному заводі HYFOR (Hydrogen-based Fine Ore Reduction), а подальше плавлення здійснили в унікальному дослідному металургійному центрі TechMet. Готову продукцію прокатали на сусідньому рейкопрокатному стані.

Перша така рейка вже встановлена на центральному вокзалі в Лінці.

"Виробництво першої у світі рейки, відновленої воднем, - це історичний етап. Ми чітко дотримуємося нашого плану трансформації сталеливарного виробництва через ініціативу greentec steel", - зазначив генеральний директор Voestalpine Герберт Айбенштайнер.

Компанія планує вже з 2027 року ввести в експлуатацію електродугові печі, що працюватимуть на "зеленій" електроенергії, на обох основних майданчиках - у Лінці та Донавіці.

Технологія водневої металургії передбачає використання "зеленого" водню для відділення кисню від залізної руди. На відміну від традиційних методів, у цьому процесі не утворюється CO2, а лише водяна пара.

За словами члена правління Voestalpine Франца Кайнерсдорфера, створення високоякісної сталі з низьким вмістом CO2 - одне з найскладніших завдань на шляху до декарбонізації.