Порт Антверпен-Брюгге перетворився на гігантський автопарк, через те, що тисячі автомобілів, фургонів, вантажівок та тракторів, які прямують до США, наразі простоюють, поки виробники намагаються уникнути нових мит Дональда Трампа.

Про це пише ЦТС з посиланням на Тhe Guardian.

Дані, опубліковані портом, показують падіння перевезень нових легкових автомобілів та фургонів до США на 15,9% за перші шість місяців 2025 року порівняно з аналогічним періодом минулого року, причому різке зниження спостерігалося у травні - через місяць після того, як президент США оголосив про нові мита.

Експорт вантажівок та того, що називають "важким обладнанням", знизився майже на третину до 31,5%. До цієї категорії належать трактори та будівельна техніка, причому падіння трансатлантичних перевезень, можливо, відображає вплив 25% тарифу на транспортні засоби, вартість яких може перевищувати 100 000 доларів (74 430 фунтів стерлінгів).

Порт є одним з найбільших у світі транспортних вузлів для автомобілів, який у 2024 році перевіз понад 3 мільйони транспортних засобів по всьому світу.

"Перспективи на другу половину року залишаються невизначеними. Багато що залежатиме від того, чи вдасться досягти торговельної угоди між ЄС та США до 1 серпня", - йдеться у заяві порту.

Також спостерігається накопичення китайських автомобілів у порту, що може відображати перенаправлення торгівлі зі США, оскільки Пекін бореться з тарифними бар'єрами.

Окремо, порушення графіків стикування, спричинені перенаправленнями через конфлікт у Червоному морі, а також збільшення розміру суден усвітових флотах, призвели до того, що контейнери залишаються в порту до восьми днів замість звичайних п'яти.

США є другим за величиною торговельним партнером порту Антверпен-Брюгге після Великої Британії, і є докази того, що американські експортери також завантажують вантажі наперед, щоб спробувати уникнути будь-яких тарифів у відповідь, які ЄС може запровадити у разі торговельної війни.