Порт Антверпен-Брюгге за підсумками першого півріччя 2025 року обробив 137,2 млн тонн вантажів, що на 4,3% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. Зниження пов'язане, перш за все, з падінням обсягів сухих та наливних вантажів. Однак збільшення контейнерних перевезень та RoRo-трафіку частково компенсувало втрати.

Про це повідомляє ЦТС з посиланням на інформацію адміністрація порту.

Контейнерний вантажообіг зріс на 3,6% у тоннажі та на 3,7% у TEU, досягнувши 77 млн тонн та 6,91 млн TEU відповідно. Обсяги RoRo-перевезень збільшились на 1,4%.

Тим не менш, наземні операції, як і раніше, зазнають тиску через перевантаженість терміналів, викликану наслідками пандемії, зміною маршрутів через Червоне море, перерозподілом альянсів, збоєм графіків, збільшенням часу знаходження контейнерів у порту (7-8 днів проти колишніх 5), а також профспілковими протестами.

У відповідь на ці виклики порт просуває проект Extra Container Capacity Antwerp (ECA), спрямований на створення нового причалу та оптимізацію площ для обробки вантажів.

Перевалка наливних вантажів скоротилася на 17,1% - насамперед за рахунок зниження обсягів палива, нафти та ЗПГ. Лише частково ситуацію пом'якшили збільшені постачання LPG та гасу. Перевезення хімічної продукції, включаючи біопаливо, зросло на 8,9%, проте обсяги традиційних хімікатів залишилися на колишньому рівні.

Сухі навалочні вантажі скоротилися на 11%, головним чином через зниження постачання вугілля та будівельних матеріалів. При цьому імпорт добрив збільшився. Генеральні вантажі знизилися на 4,3%, переважно за рахунок металопрокату, а обсяги несупроводжуваного транспорту впали на 1%.

При цьому трансатлантична торгівля зі США продемонструвала впевнене зростання: вантажообіг зріс на 17,2% і досяг 16,4 млн тонн. Імпорт із США збільшився на 13,1% - до 9,7 млн тонн, експорт - на 23,5%, до 6,7 млн тонн, незважаючи на падіння експорту автомобілів з травня через американські тарифи.

Контейнерний експорт у США залишився стабільним - 303 тис. TEU тоді як імпорт зріс на 12,6%. Прогноз на друге півріччя багато в чому залежить від можливої торгової угоди між ЄС та США, що очікується до 1 серпня.