В серпні поточного року на залізничній лінії Єленя-Гура - Карпач на південному заході Польщі розпочнуться тестові рейси першого в країні водневого локомотива SM42-6Dn, розробленого компанією Pesa, в пасажирських перевезеннях.
Як пише ЦТС з посиланням на TWP World, про це повідомили польські офіційні особи.
"Воєводський уряд постійно мотивує нас бути найкращими в Польщі, - заявив Даміан Ставіковський, генеральний директор Нижньосилезької залізниці (Koleje Dolnośląskie). - Тепер маршали доручили нам розробити водневу технологію в регіоні, і ми готові випробувати її в реальних умовах".
Зазначається, що, у разі успішного тестування, локомотив може розпочати регулярне обслуговування Нижньосілезької залізниці, з можливим подальшим масштабуванням проекту в інших регіонах Польщі.
Як вже писав ЦТС, влітку 2023 року Pesa отримала дозвіл польського регулятора в галузі залізничного транспорту Urząd Transportu Kolejowego (UTK) на експлуатацію маневрового локомотива з водневим енергоблоком, створеного на базі тепловоза SM42-6Dn.
Чотирьохосний локомотив оснащений двома модулями водневих паливних елементів загальною потужністю 170 кВт та акумуляторними батареями.
Локомотив, обладнаний чотирма тяговими двигунами потужністю 180 кВт, розрахований на швидкість руху до 90 км/год.
Паливні балони загальною ємністю 175 кг водню забезпечують працездатність машини протягом 24 годин без дозаправки.
На локомотиві встановлені система дистанційного керування по радіоканалу та засоби виявлення перешкод для запобігання зіткненням.
Поїзд, що працює на водневих паливних елементах та акумуляторах, пропонує більш економічно ефективну альтернативу будівництву нової повітряної електричної інфраструктури на неелектрифікованих лініях.