Європейська комісія ухвалила рішення про передачу до Європейського суду справи Угорщини за звинуваченням у невиконанні положень Директиви про створення єдиного європейського залізничного простору 2012/34/EU щодо статусу національного регулятора, який відповідає за угорський залізничний ринок.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Такий орган у країнах - членах ЄС має відповідати вимогам незалежності від будь-яких приватних чи державних структур із функціями регулювання.
Дотримання цієї вимоги необхідне з метою забезпечення недискримінаційного доступу до залізничної інфраструктури та супутніх послуг, визначення функцій та сфер відповідальності операторів інфраструктури, розмірів та порядку оплати за її використання.
В Угорщині регулятор заснований як організаційна структура міністерства будівництва та транспорту.
З точки зору Єврокомісії, це порушує вимоги незалежності, викладені у Директиві 2012/34/EU, та створює ризик конфлікту інтересів.
Нагадаємо, що в минулому році Європейська комісія представила звіт стосовно країн Європи, які є потенційними претендентами на вступ до Європейського Союзу. Документ містив дані і щодо України, здобутки в транспортній сфері якої на шляху до Євроінтеграції оцінили як скромні. Зокрема, це стосується залізничного транспорту.
Було зазначено, що Україні бракує незалежного регулятора. "Нобхідно прийняти новий Закон про залізничний транспорт, щоб створити законодавчі умови для функціонування конкурентного ринку пасажирських і вантажних перевезень, що дозволить виконання майбутнього залізничного закону", - повідомили в Єврокомісії.
Читайте також Закон про залізничний транспорт має стати інструментом для системного реформування УЗ, – інтерв’ю з Мусою Магомедовим