Європейська комісія на минулому тижні представила звіт стосовно країн Європи, які є потенційними претендентами на вступ до Європейського Союзу. Документ містить дані щодо України. В транспортній сфері здобутки нашої держави на шляху до Євроінтеграції оцінюються як скромні, зокрема це стосується залізничного транспорту, пише ЦТС.

"Станом на 2023 рік прогрес реформи залізничного транспорту залишається в глухому куті через незавершене законодавство, незважаючи на часткову відповідність технічним стандартам ЄС", - йдеться в документі.

Зазначається, що Україні бракує незалежного регулятора. "Нобхідно прийняти новий Закон про залізничний транспорт, щоб створити законодавчі умови для функціонування конкурентного ринку пасажирських і вантажних перевезень, що дозволить виконання майбутнього залізничного закону", - додали в Єврокомісії.

Нагадаємо, ЦТС писав, що 21 жовтня у ВРУ було зареєстровано проект закону "Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України" (№12142), поданий Кабінетом міністрів. У прикінцевих та перехідних положеннях зазначається, що закон зможе набрати чинності лише через 5 років після припинення воєнного стану на території України, а суб’єкти недержавного сектору економіки зможуть працювати на мережі залізниць 1520 мм ще через два роки.

Між тим, раніше озвучувалася інформація, що обговорюваний законопроект про залізничний транспорт передбачав, що приватні оператори зможуть вивести свої локомотиви на колії загального користування лише через 10 років після закінчення війни. Тож, виникли сумніви, який саме законопроект КМУ подав до ВРУ.

У Європейській Бізнес Асоціації пояснили, що це два різних проекти. "Законопроект, який обговорювався з бізнесом і стейкхолдерами, має назву "Про залізничний транспорт". І поки що незрозуміло, коли його зареєструють у Верховній Раді", - зазначили в ЄБА.