Уряд Фінляндії розглядає можливість переведення залізничних перевезень в країні з колії стандарту 1524 мм на євроколію із шириною 1435 мм. Але відповідні роботи розпочнуться не раніше 2030 року.

Як пише ЦТС з посиланням на Yle, тема обговорювалася 13 травня на зустрічі міністрів транспорту Фінляндії, Норвегії, Швеції та Данії. А відповідне рішення фінського уряду очікується до 28 липня поточного року.

До такого заходу планують вдатися із міркувань безпеки - аби більше відмежуватися від росії зі схожою широкою колією, та підвищити безпеку перевезень вантажів, зокрема військових. Ще одна мета - краща інтеграція із залізницями Швеції та Норвегії.

Міністр транспорту та комунікацій Фінляндії Лулу Ранне відзначила, що йдеться про спільний проект ЄС та НАТО. Роботи можуть розпочатися не раніше 2030 року. Вони потребуватимуть значних коштів, проте ЄС на 50% зможе підтримати розробку проекту та приблизно на 30% - будівництво.

"Важливо, щоб країни Північної Європи співпрацювали, навіть коли йдеться про питання логістики, причому не лише військової, а й цивільної", - прокоментувала міністр.

В травні минулого року Ренне повідомляла, що, хоч це і не вигідно економічно, уряд Фінляндії вивчає, "як швидко, за яких технологій і за якого бюджету можна було б поетапно змінити ширину колії залізниць відповідно до європейського стандарту". Тоді вона зазначала, що перехід з "царської" колії на європейську важливий з погляду безпеки постачань, і він позитивно позначиться на Фінляндії.

В квітні поточного року повідомлялося, що Фінляндія розпочинає реалізацію проекту нової залізничної лінії європейської колії, яка з'єднає місто Кемі на півночі країни зі шведською Хапарандою. На планування було виділено 20 млн євро. Протяжність залізниці складе близько 30 км.

За даними з відкритих джерел, загальна довжина залізниць Фінляндії *колія 1524 мм) складає понад 9200 км.