Термінал Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК) в порту Новоросійськ за підсумками 2024 року обробив 63 млн тонн нафти, яку було завантажено на 584 танкери. Як пише ЦТС з посиланням на Портньюс, цей показник знизився порівняно з 2023 роком менше ніж на 1%. Адже тоді було перевалено 63,5 млн т нафти.

Разом з тим, зазначається, що, згідно з початковими планами на 2024 рік, на терміналі КТК минулого року мали завантажити 70 млн т сировини.

Пресслужба КТК зазначає, що у 2024 році всі обсяги нафти, які фактично були здані до системи Тенгіз-Новоросійськ, були транспортовані до морського терміналу та відвантажені на танкери. Минулого року були відсутні нештатні чи аварійні зупинки прокачування нафти. Термінал в Новоросійську є основним маршрутом експорту казахстанської нафти.

Трубопровід потужністю 67 млн т нафти на рік з'єднує нафтові родовища заходу Казахстану та російські на шельфі Каспію з морським терміналом у Новоросійську. Акціонери КТК: росія (24% в управлінні "Транснафти", 7% на балансі) - 31%, Казахстан (представлений "Казмунайгазом" - 19% і Kazakhstan Pipeline Ventures LLC - 1,75%) - 20,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company - 15%, LUKARCO B.V. - 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company - 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited - 7,5%, BG Overseas Holding Limited - 2%, Eni International N.A. NV. - 2% та Oryx Caspian Pipeline LLC - 1,75%.

В 2022 році росія під різними приводами неодноразово призупиняла роботу терміналу після того як Президент Казахстану висунув пропозицію замінити російську нафту казахстанською на ринку ЄС.

В серпні 2023 року, після того як в порту Новоросійськ в результаті атаки українського морського дрону був вражений російський великий десантний корабель "Оленегорский горняк", Казахстан розглядав можливість перенаправлення своєї експортної нафти. В листопаді минулого року в Казахстані прозвучали заяви про те, що країна планує на 80% скоротити транзит нафти територією рф за рахунок збільшення транзиту трубопроводом Баку-Тбілісі-Джейхан.