У 2024 році росія перевезла понад 60% морського експорту нафти завдяки флоту танкерів, що перевозить її в обхід міжнародних санкцій, зокрема 78% експортованої сирої нафти та 37% нафтопродуктів.
Як пише ЦТС, про це повідомляє Головне управління розвідки Міністерства оборони.
Загальний морський нафтовий експорт держави-агресора росії оцінюється у понад 80 мільярдів євро: сира нафта - 57 млрд євро та нафтопродукти - 26 млрд євро.
На порталі War&Sanctions опубліковано оновлений перелік суден тіньового флоту, до якого увійшли 35 нових танкерів. Також оновлено інформацію про об’єкти, які протягом останніх місяців змінили свої ідентифікаційні дані та структуру власності з метою обходу санкцій.
Флот рф, що перевозить нафту в обхід міжнародних санкцій - це 387 танкерів, які транспортують нафту та нафтопродукти загальним дедвейтом понад 57 млн метричних тонн.
Нині держава-агресор змінює модель поведінки зі своїм прихованим флотом - крім ОАЕ, Індії, Сейшельських, Маршаллових островів, додатково обирає для реєстрації компаній власників/менеджерів танкерів КНР, зокрема Гонконг, а також рф.
Крім того, росія розподіляє судна під парасольку нових "зручних" прапорів Коморських островів, Кюрасао, Джибуті, Гаяни, Гамбії, Сан-Томе і Прінсіпі, Танзанії.
В оновленому переліку з’явилися судна, що пов'язані з операторами російського танкерного флоту - компаніями Fractal Marine Shipping (ОАЕ), Gatik ShipManagement (Індія), Sun Ship Management (ОАЕ) та HenneseaHoldings Limited (ОАЕ). Від 2022 року ці компанії регулярно змінюють власників, застосовуючи тактику "судно-жонглювання".
Судна приховують дані про вантаж, вимикають навігаційне обладнання, створюючи загрози судноплавству. Широко застосовується високоризиковане STS-завантаження - перевалка нафти з танкера на танкер у відкритому морі, що ускладнює контроль за походженням сировини.