Після підвищення тарифів на перевезення на 37% "Укрзалізниця" може забути про такий вантаж, як пальне, повідомив директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.
За його словами, імпорт моторних палив залізницею з 2021 року впав сумарно з 7,9 до 5,2 млн т: бензин - з 99 до 64%, дизпальне - з 84 до 35%, LPG - з 73 до 23%.
"Тенденція відмови від залізничних перевезень спостерігалася ще до 2021 року, але переважно через величезні затримки: Україною вагони могли йти класичні два-три тижні, а то й більше", - уточнив Куюн.
Експерт додав, що після початку повномасштабної війни потоки пального повністю змінилися, пальне почали завозити з ЄС колією 1435 мм. Через це інтерес до залізниці зменшився. Також цей інтерес упав унаслідок мінімізації використання нафтобаз через постійні обстріли.
Понад третина всіх перевезень нафтопродуктів перейшла на автомобільний транспорт як більш мобільний і дешевший.
Директор Консалтингової групи "А-95" зауважив, що раніше залізниця вигравала хоча б на довгих маршрутах, та наразі немає й такої переваги. Зі слів трейдерів, не зовсім зрозуміле й ставлення УЗ до своїх клієнтів: рік тому обіцяли розробити тарифну сітку під кожного вантажовласника залежно від маршрутів та обсягів, та у результаті не зроблено нічого.
"Збільшення ж тарифу на 37% викреслить нафтопродукти з номенклатури перевезень УЗ остаточно. Бензовозів більш ніж достатньо, їхня кількість із 2021 року зросла учетверо", - наголосив Куюн.