Починаючи з середини весни поточного року, попри працюючий український чорноморський коридор, експортні перевезення залізницею мають тенденцію до зниження.

Як пише ЦТС, про це свідчать наявні дані АТ "Укрзалізниця".

Так, якщо в березні в експортному напрямку було перевезено 8,1 млн т вантажів, то в квітні - лише 7 млн т. Після невеликого зростання у травні (7,6 млн т) у подальшому фіксувалося лише зниження обсягів експорту - 6,8 млн т і 6,4 млн т у червні та липні відповідно.

Зазначимо, що нещодавня інфографіка, оприлюднена МІУ стосовно роботи українського морського коридору, демонструє зниження перевезень експортних вантажів цим маршрутом, починаючи з травня. Якщо в квітні морський експорт через порти Великої Одеси складав 7,7 млн т, то в травні, червні, липні - 7,2 млн т, 5,6 млн т та 5,5 млн т відповідно. Зменшення показали як вантажі АПК, так і ГМК.

Нагадаємо, раніше в "Укрзалізниці", попри зафіксований прибуток у 3,1 млрд грн за перше півріччя, спрогнозували на кінець року збиток у розмірі 2,7 млрд грн.

Також повідомлялося, що спостерігається тенденція до зниження світових цін на пшеницю та на залізну руду. Це має негативне значення для економіки України, оскільки у вартості втрачають ключові товари, що експортуються нашою країною.

До того гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак вже відзначав, що ціни на руду на світових ринках зараз низькі, а у українських виробників останнім часом різко зросла вартість електроенергії. Через це, на його думку, можлива ситуація, коли на тлі майбутнього підвищення тарифів УЗ перевезення руди залізницею можуть тимчасово призупинитися.