Починаючи з кінця червня спостерігається тенденція до зниження світових цін на пшеницю. Також з початку поточного року перманентно знижується ціна на залізну руду. Це має негативне значення для економіки України, оскільки у вартості втрачають ключові товари, що експортуються нашою країною.
Як повідомляє ЦТС, про цей тренд пише інвестбанкір, співзасновник та керуючий партнер FinPoint Investment Advisors Сергій Будкін.
"Залізна руда падає (друга за вартістю позиція товарного експорту України), не просто падає, а валиться, втративши вже 50% з початку року. Австралійська преса дуже багато про це пише, бо для Австралії залізна руда має ще більше значення, ніж для України, це - головна позиція товарного експорту і експорту взагалі. Найбільша китайська сталеливарна компанія тільки-но попередила про те, що зима для всіх в секторі сталеливарної та гірничорудної промисловості буде дуже важкою, бо попит в Китаї, схоже, валиться з нечуваною швидкістю (бо будівництво, основний споживач сталевих виробів, судячи з усього, просто стає колом), тому це, на жаль, має бути трендом декількох найближчих місяців, якщо не довше", - поділився спостереженнями Будкін.
Він зазначив, що, за оцінками західних економістів, ціни на руду можуть знизитися до березня 2025 року ще на 30-35%.
"Збіжжя (перша за вартістю позиція товарного експорту) також падає, на 30% з травня, причому гірка іронія долі в тому, що падіння ціни на збіжжя викликане кращим врожаєм в Україні, ніж очікувалося", - додав він.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир гусак вже відзначав, що ціни на руду на світових ринках зараз низькі, а у українських виробників останнім часом різко зросла вартість електроенергії. Через це, на його думку, можлива ситуація, коли на тлі майбутнього підвищення тарифів УЗ перевезення руди залізницею можуть тимчасово призупинитися.
Тим часом, Австралія, не дивлячись на зниження цін, продовжує нарощувати обсяги експорту руди. Так, вантажообіг австралійського порту Хедланд за січень-червень 2024 року зріс щодо показника роком раніше на 4% і склав 291 млн т.
Разом з тим, нещодавня інфографіка, оприлюднена МІУ стосовно роботи українського морського коридору, демонструє зниження перевезень експортних вантажів цим маршрутом, починаючи з червня.