"Укрзалізниця" та Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури подали апеляційні скарги на рішення суду першої інстанції щодо скасування наказу про індексацію тарифів на залізничні вантажні перевезення із січня 2022 року.
Як пише ЦТС, про це повідомили в АТ УЗ.
"Товариство вважає таке рішення безпідставним та необґрунтованим, адже суд під час розгляду справи вийшов за межі своїх повноважень та оцінював доцільність зміни вартості тарифів, а не відповідність такого рішення органу державної влади актам вищої юридичної сили, дотримання процедури його розгляду, ухвалення та набрання чинності", - прокоментували в "Укрзалізниці".
В компанії додали, що у разі скасування наказів про зміну тарифів на вантажні перевезення, "Укрзалізниця" отримає 48-67 млрд грн збитків. За таких умов перевізник не зможе здійснювати операційну діяльність та виконувати свої грошові зобов’язання.
Нагадаємо, раніше стало відомо, що Київський окружний адміністративний суд визнав нечинним наказ Міністерства інфраструктури від 2021 року №586 "Про внесення змін до коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги". Ще дві подібні справи розглядаються іншими судами адміністративної юрисдикції.
З 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.
"Тяготи війни в Україні несуть усі. І тут кожному варто зосередитися на власній ефективності, а не намагатися вирішувати свої проблеми за рахунок інших. Решта економіки України не повинна платити за неконтрольоване зростання витрат "Укрзалізниці". Кожне підвищення залізничних тарифів призводитиме до того, що частина підприємств просто закриється і вже не зможе відновити свою роботу після перемоги України", - зі свого боку прокоментував гендиректор ФРТУ Володимир Гусак.
Читайте також Win-win замість гри в одні ворота