Цього тижня набудуть чинності нові правила Євросоюзу щодо транс’європейської транспортної мережі.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Єврокомісії.

"Нові норми мають зміцнити основу європейської системи мобільності, встановивши багато цілей, зокрема: мінімальну швидкість для поїздів 160 км/год; безпечні та надійні паркувальні зони кожні 150 км уздовж мережі; зобов’язання з’єднати великі аеропорти залізницею далекого сполучення; більше залізничних вантажів для задоволення поточного попиту", - йдеться у повідомленні ЄК.

Зазначається, що нові правила дозволять використовувати більш екологічні види транспорту, сприятимуть цифровізації та покращать використання для пасажирів кількох видів транспорту під час однієї поїздки.

Нагадаємо, що ще на початку року Європейський парламент і Європейська рада досягли домовленості щодо перегляду нормативних вимог у галузі розвитку мережі транс'європейських коридорів TEN-T.

Згідно нових норм, пропуск поїздів на всій мережі зі швидкістю 160 км/год стосується пасажирського сегменту. Такого показника планують досягти до 2040 року.

Для підвищення конкурентних переваг порівняно з повітряним транспортом поставлено завдання пов'язати залізничним дальнім сполученням аеропорти зі щорічним пасажиропотоком понад 12 млн осіб.

Передбачається також розширення мережі мультимодальних вантажних терміналів, а також збільшення їхньої переробної здатності з ув'язкою таких змін із заходами щодо забезпечення обігу по всій мережі TEN-T вантажних поїздів довжиною до 740 м.

Усі великі міста у складі мережі TEN-T (їх 430) повинні мати плани стійкої міської мобільності (Sustainable Urban Mobility Plan), націлені насамперед на скорочення шкідливих викидів в атмосферу.

Ще одне нововведення стосується покращення транспортного сполучення з країнами, що межують з державами Євросоюзу, з метою їхньої інтеграції до європейських транспортних коридорів.

Розвиток мережі TEN‑T пропонується здійснювати в три етапи: до 2030 року завершити формування базової мережі, до 2040 року - розширеної базової мережі та до 2050 року - мережі у повному обсязі.

Нагадаємо, що в грудні Україна та Європейський Союз підписали Порозуміння високого рівня, яке затверджує прийнятність для обох сторін оновлених індикативних мап Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) - автомобільних та залізничних шляхів.

Приєднання нових українських маршрутів надасть можливість залучення фінансування ЄС, зокрема грантів Європейської Комісії у рамках інструменту CEF - Connecting Europe Facility - для реалізації інфраструктурних проектів, спрямованих на розвиток Транс'європейської транспортної мережі на території України. Адже вимогою для відбору таких проектів є їхнє розташування на мережі TEN-T.

451106488_882284467270017_1155385179464821596_n