Європейський парламент і Європейська рада досягли попередньої угоди щодо перегляду нормативних вимог у галузі розвитку мережі транс'європейських коридорів TEN-T. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

У новій нормативній базі (TEN-T Regulation) пропонується закріпити кілька основних завдань. Це, перш за все, розгортання по всій мережі TEN-T європейської системи управління рухом поїздів ERTMS/ETCS. У той же час, застарілі системи сигналізації необхідно виводити з експлуатації з тим, щоб стимулювати інвестиції в постачання обладнання для ETCS.

Що стосується інфраструктури основних пасажирських ліній мережі TEN-T, то вона повинна до 2040 року забезпечувати пропуск поїздів зі швидкістю 160 км/год і вище.

Для підвищення конкурентних переваг порівняно з повітряним транспортом поставлено завдання пов'язати залізничним дальнім сполученням аеропорти зі щорічним пасажиропотоком понад 12 млн осіб.

Передбачається також розширення мережі мультимодальних вантажних терміналів, а також збільшення їхньої переробної здатності з ув'язкою таких змін із заходами щодо забезпечення обігу по всій мережі TEN-T вантажних поїздів довжиною до 740 м.

Усі великі міста у складі мережі TEN-T (їх 430) повинні мати плани стійкої міської мобільності (Sustainable Urban Mobility Plan), націлені насамперед на скорочення шкідливих викидів в атмосферу.

Ще одне нововведення стосується покращення транспортного сполучення з країнами, що межують з державами Євросоюзу, з метою їхньої інтеграції до європейських транспортних коридорів.

Розвиток мережі TEN‑T пропонується здійснювати в три етапи: до 2030 року завершити формування базової мережі, до 2040 року - розширеної базової мережі та до 2050 року - мережі у повному обсязі.

Нагадаємо, що в грудні Україна та Європейський Союз підписали Порозуміння високого рівня, яке затверджує прийнятність для обох сторін оновлених індикативних мап Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) - автомобільних та залізничних шляхів.

Приєднання нових українських маршрутів надасть можливість залучення фінансування ЄС, зокрема грантів Європейської Комісії у рамках інструменту CEF - Connecting Europe Facility - для реалізації інфраструктурних проектів, спрямованих на розвиток Транс'європейської транспортної мережі на території України. Адже вимогою для відбору таких проектів є їхнє розташування на мережі TEN-T.