Незважаючи на санкції, запроваджені Євросоюзом та країнами Великої сімки щодо російського паливного експорту, більшість суден, що перевозять нафту та нафтопродукти російського походження, застраховані у країнах ЄС та G7.

Як пише ЦТС з посиланням на Port news, про це повідомляє фінський дослідницький центр CREA.

Зазначається, що страховики з Великої Британії з березня 2022 року до кінця листопада 2023 року застрахували судна, що перевозили російську нафту, на суму 120,6 млрд євро. За 12 місяців з моменту запровадження стелі цін на російську нафту, тобто з 5 грудня 2022 року, сума страхування становила 46,4 млрд євро.

Згідно з даними CREA, в грудні 2023 року 62% російських нафтопродуктів, хімічних вантажів і зрідженого нафтового газу перевозилися танкерами, що належать або застраховані в країнах, які реалізують санкційну політику. Аналіз фінського центру показав, що з моменту запровадження санкцій до листопада 2023 року 33% усієї російської нафти (за обсягом) перевозилося на танкерах, застрахованих у Великій Британії.

Раніше повідомлялося, що Індія працює над створенням власного P&l клубу - організації морського страхування. Однією з причин, чому Індія намагається створити власний P&l, може бути те, що компанії з цієї країни зазнають тиску з боку США через порушення санкцій щодо транспортування російської нафти.