Україна, уряд Великої Британії та пул міжнародних страхових компаній за участю страхового брокера Marsh, який є частиною компанії Olyver Vyman, створили спеціальний безпрецедентний механізм страхування суден, які користуються українським морським коридором.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АМПУ.
Це зробить морський шлях доступнішим для широкого кола експортерів, що вкрай важливо, особливо під час війни.
"Укргазбанк" випустив акредитив на користь британського страхувальника. Заявником акредитиву виступило ПрАТ ЕКА. Строк - до 3 років, сума - 10 млн доларів.
Такий механізм застрахує судна та їх вантаж, що заходять і виходять із чорноморських портів, а також передбачає страхування ризиків, що притаманні таким перевезенням.
"Перш за все позитивно вплине на роботу аграрних компаній. Але надалі будуть перевозитися й інші продукти українських експортерів, адже механізм не обмежується лише сільськогосподарською продукцією, на відміну від зернового коридора. Вільна навігація у Чорному морі - стратегічно важливий напрямок для нашої держави", - зазначив в.о. голови правління "Укргазбанку" Родіон Морозов.
Нагадаємо, ЦТС писав, що в листопаді 2023 року Україна і пул британських страхових компаній утворили механізм, який зробить тимчасовий чорноморський коридор доступнішим для експортерів.
"Україна спільно з пулом британських страхових компаній утворила спеціальний механізм. Він дозволить зробити знижку на вартість страхування від воєнних ризиків для експортерів усієї продукції з України. Це зробить чорноморський коридор доступнішим для більш широкого кола експортерів", - зазначив тоді прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.
Прем’єр-міністр підкреслив, що Кабмін виділив кошти, які будуть гарантією покриття збитків у разі їх настання. До механізму залучене Експортно-кредитне агентство, "Укргазбанк", "Укрексімбанк" і пул з 14 страхувальників.
Раніше ЦТС писав, що при підготовці проекту держбюджету на 2024 рік було зменшено фонд страхування цивільних суден, який був створений для заохочення судновласників направляти судна до українських чорноморських портів в умовах російської агресії. Якщо початково загальний обсяг компенсацій передбачався у розмірі до 20 млрд грн, то на 2024 рік по цій статті (принаймні, до першого читання) закладали лише 2 млрд грн.
Читайте також Військові ризики і не тільки. П’ять питань про морське страхування в Чорному морі