Спеціальні портові збори почали діяти з 14 жовтня 2025 року у США та Китаї. Якщо США ввели заходи для скорочення залежності від суден китайського виробництва та розвитку власного суднобудування, то санкції з боку КНР стали кроком у відповідь на це.
Введені США спеціальні збори поширюються на три категорії суден: ті, що знаходяться у прямій власності або управлінні китайських судноплавних компаній; ті, що збудовані на китайських верфях незалежно від власника; на всі іноземні морські автомобілевози, включаючи судна Ro-Ro.
Танкери для перевезення зрідженого газу (ЗПГ танкери) звільняються від сплати таких зборів.
Деталі нових портових зборів презентувала митна служба США.
Нові збори розраховуються за відповідними положеннями та становлять від 14 доларів до 120 доларів за нетто-тонну в поточному році і зростатимуть у наступні роки.
Що стосується заходів у відповідь з боку Китаю, адміністрації морських портів КНР тепер стягують спеціальний портовий збір: з суден, що належать підприємствам, іншим організаціям чи фізичним особам США; суден, керованих підприємствами, іншими організаціями чи фізичними особами США; суден, що належать або керуються підприємствами або іншими організаціями, в яких підприємства, інші організації або фізичні особи США прямо чи опосередковано володіють 25% і мають велику частку участі (правом голосу, місцями у раді директорів); суден, що плавають під прапором США; суден, побудованих на верфях США.
Розмір платежу складає 400 юанів КНР (56,14 доларів) за нетто-тонну і щорічно зростатиме до 1120 юанів (156,80 доларів) за нетто-тонну у 2028 році.


