Французький Alstom, що є одним з найбільших у світі виробників залізничного рухомого складу, залишається "сплячим" акціонером російського "Трансмашхолдингу" (ТМХ) із пакетом 20%.

Як пише ЦТС, про це повідомив гендиректор ТМХ Кирилл Липа в інтерв'ю російському РИА Новости.

"Так. Він залишився, 20%", - відповів Липа на запитання, чи залишається Alstom так званим "сплячим" акціонером.

Разом з тим, "Трансмашхолдинг" повністю зупинив випуск пасажирських електровозів ЕП20, створених разом з Alstom, через те що французький концерн припинив операційні зв’язки з росіянами. Натомість планують виробляти нібито повністю російський ЕП40, який може з’явитися на мережі "Російських залізниць" в 2025 році.

"Щоб збирати (ЕП20) - є проблеми, тому що там тягова система стоїть від Alstom. Він, природно, всі поставки припинив. Тому що якраз тягові системи в санкціях", - уточнив очільник російського холдингу.

Нагадаємо, що в вересні 2023 року у відповідь на запитання ЦТС, в Alstom повідомили, що зберігають 20% акцій "Трансмашхолдингу". Тоді ж в компанії заявили, що "між Alstom і TMХ не існує жодного ділового чи операційного зв’язку, як і не існувало вже протягом деякого часу".

"Ця участь є лише фінансовою. Враховуючи поточну ситуацію, Alstom оцінює всі доступні варіанти щодо цієї інвестиції. Цей процес триває", - говорили в Alstom 10 місяців тому.

Після початку російського вторгнення в Україну Alstom припинив усі поставки в росію, а також призупинив інвестиції, які планувалися.

В 2022 році французький виробник викупив у ТМХ за 14,5 млн євро 25% акцій "Електровозоскладального заводу" в Казахстані. Ще 25% акцій цього підприємства володіють КТЖ ("Казахстанські залізниці").