В контексті останніх геополітичних змін та руйнування усталених логістичних ланцюгів, все більшу роль в міжнародних залізничних перевезеннях відіграватимуть інтермодальні термінали. Це ж стосується і перевезень між Україною і Польщею.

Про це йшлося у виступах учасників на 11-му форумі Fracht, що цими днями проходить у Варшаві, інформаційним партнером якого виступає Центр транспортних стратегій.

"До початку війни Україна здійснювала 90% свого експорту через морські порти. Сьогодні ми спостерігаємо значне зростання значення залізничного та автомобільного транспорту", - відзначив президент Польсько-української економіної палати Яцек Пєхота.

Загалом, учасники дебатів відзначили важливість потенціалу мережі "сухих портів" для належної роботи коридорів солідарності, створених для транзиту вантажів, що експортуються з України.

Як пише ЦТС з посиланням на Кurier kolejowy, учасники форуму говорили про те, що Польща має йти шляхом розширення вже існуючих терміналів, а при вборі місця розташування нових таких терміналів враховувати доступ до залізничної та автомобільної мережі, а також сприятливі умови місцевості.

Щодо геополітичної ситуації, то за минулий рік в рамках інтермодальних перевезень у Польщі було транспортовано 23,8 млн т вантажів, що на 22% більше, ніж роком раніше. Отже, ці перевезення і надалі мають демонструвати потенціал до зростання.

Україну на форумі представляє Дмитро Кобзар, генеральний директор контейнерного терміналу "Мостиська" (CTM - Container Terminal Mostyska), інвестором якого є компанія "Лемтранс".

"Так, ми знаємо про тимчасову заборону імпорту сільськогосподарської продукції до Польщі, Угорщини, Словаччини та Болгарії, та про транзит через ці країни. Тому економічне співробітництво Польщі та України є важливою темою форуму. Ми знаємо за чим поїхали і відкриті викластись по-максимуму, - прокоментували в "Лемтранс". - Тому розповідаємо закордонним партнерам про можливості, які вони можуть отримати від транспортування і перевалки вантажів з/в Україну взагалі, і про переваги саме нашого нового термінала".

Нагадаємо, що контейнерний термінал "Мостиська" був запущений в роботу влітку минулого року. "Лемтранс" і компанія "Реіл Транс Інвестмент" виступали інвесторами проекту, компанії N'UNIT та "Левада-Карго" - партнерами з розвитку контейнерного бізнесу.

Також в рамках цього проекту було побудовано зерновий термінал, який може обробляти 60 тис. т збіжжя щомісяця.