Європейська комісія запропонувала поступово вводити більш жорсткі стандарти викидів СО2 для нових міських автобусів та великовантажних авто на період після 2030 року. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Також ЄК пропонує спрямувати інвестиції промисловості Євросоюзу в інноваційні технології з нульовим рівнем викидів та розвиток інфраструктури підзарядки та заправки.

Зазначається, що це допоможе скоротити викиди CO2 в транспортному секторі - вантажівки, міські автобуси та автобуси далекого прямування відповідають за понад 6% загальних викидів парникових газів ЄС.

Завдяки більш суворим стандартам цей сегмент сектору автомобільного транспорту сприятиме переходу до мобільності з нульовим рівнем викидів та досягненню цілей ЄС щодо клімату та нульового забруднення.

Комісія пропонує вводити наступні стандарти викидів СО2: скорочення викидів на 45% порівняно з 2030 роком, скорочення викидів на 65% порівняно з 2035 роком та скорочення викидів на 90% з 2040 року.

Зазначається, що це принесе користь європейським перевізникам та користувачам, зменшивши витрати на паливо, а також забезпечить більш широке використання енергоефективних транспортних засобів. Крім того, покращиться якість повітря, особливо в містах, і як результат - здоров'я європейців.

ЄС є лідером на ринку з виробництва вантажних автомобілів і автобусів, і загальна нормативна база допомагає зберегти цю позицію в майбутньому. Зокрема, переглянуті стандарти дають чіткий сигнал для спрямування інвестицій промисловості ЄС в інноваційні технології з нульовим рівнем викидів і розвиток інфраструктури підзарядки і заправки.

Викиди в секторі важких транспортних засобів збільшуються з року в рік з 2014 року, за винятком 2020 року через пандемію COVID-19. Особливо це стосується сфери вантажних перевезень. В основному це пов'язано зі зростаючим попитом на автомобільний транспорт, який, як очікується, зростатиме й надалі. У 2019 році викиди від вантажного транспорту були на 44% вище, ніж від авіації, і на 37% вище, ніж від морського транспорту.

Переважна більшість важких транспортних засобів у парку ЄС (99%) на даний час працюють на двигунах внутрішнього згоряння, в основному на імпортному викопному паливі, такому як дизельне. Це збільшує енергетичну залежність ЄС та поточну волатильність енергетичного ринку.

Запропоновані нові стандарти CO2 відповідають збільшеним кліматичним амбіціям ЄС, пакету Ready for 55 та Паризькій угоді.

Для того, щоб ці стандарти були введені, потрібно спрямувати інвестиції на розвиток транспортних засобів з нульовим рівнем викидів та інфраструктуру зарядки та заправки - Комісія вже запропонувала Положення про інфраструктуру альтернативних видів палива, що передбачає розвиток необхідної зарядної інфраструктури для підтримки зеленої трансформації сектору важких транспортних засобів.

Зокрема, Комісія запропонувала встановити пункти підзарядки та заправки через рівні проміжки часу на основних автомагістралях: кожні 60 км для зарядки електроенергії та кожні 150 км для водневої заправки. Комісія інтенсивно працює зі співзаконодавцями для завершення переговорів щодо цих пропозицій.