"Метінвесту" може бути цікава приватизація портів, проте вони мають бути здатіні приймати великі судна, повідомив генеральний директор групи Юрій Риженков.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Він, зокрема, прокоментував першу приватизацію морского порту в Україні - Усть-Дунайська - і можливу цікавість компанії до участі у таких торгах.

"Той порт, який приватизували, майже річковий. Для нашої продукції він не підходить. Якщо ми й будемо розмірковувати над купівлею портів, то вони мають бути великі. Які зможуть приймати судна на 20-40 тис. т або 120-180 тис. т. Судна типу Panamax чи Capesize. В Україні є лише один порт, який може приймати судна, здатні перевозити 180 тис. т - це Південний. Тому нам це може бути цікаво, але це мають бути порти, які можуть приймати великі судна. Маленькі порти для продукції металургії не підходять", - зауважив СЕО "Метінвеста".

Окрім Південного, зазначив Риженков, великі судна в Україні також можуть приймати порт Маріуполя, Бердянський порт, морський торговельний порт Чорноморськ.

Гендиректор групи "Метінвест" зауважив, що порти можна приватизувати частинами, наприклад, виставити на продаж причал і побудувати там термінал. Але за такого сценарію потрібно, щоб управління водними переміщеннями було прозоре.

Також Риженков розповів, що у першій половині 2022 року компанія переналаштувала логістику так, щоби перейти на поставки сировини до інших європейських країн - через залізницю та порти Європи.

"Економічно більш вигідно експортувати сировину через чорноморські порти. Це ж не тільки завантажити сировину та відправити її залізницею з точки А в точку Б. Це доставити її до західного кордону України, перевантажити сировину на європейську колію, а тоді - проїхати через кілька країн Європи або доїхати до порту Констанца в Румунії", - зазначив Риженков.

За його словами, якщо до повномасштабного вторгнення рф доставка руди з Кривого Рогу до Китаю коштувала приблизно 35-40 доларів за тонну сировини, то наразі це 125-130 доларів, і йдеться про найбільш економічно вигідні маршрути - Дунай і порт Констанца у Чорному морі.