Рішення про підвищення тарифів "Укрзалізниці" на всі групи вантажів на 70% було ухвалено через брак бюджетних ресурсів і бізнес має допомогти державі під час війни, заявив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Про це пише ЦТС з посиланням на РБК Україна.

"Приймаючи рішення про підвищення тарифів, ми розуміли, що держава вже не має запасів і ресурсів. І при всій повазі до бізнесу, який невдоволений і загрожує зупинити підприємства, ми розуміємо, що бізнес мав успішний минулий рік. І, напевно, умовні 50 млн доларів, на які до кінця року у них виростуть витрати, не призведуть до катастрофічних наслідків", - сказав він.

За його словами, "Укрзалізниці" не вистачає за місяць кілька мільярдів гривень. Держава зі свого боку у перші місяці підтримала, але Мінфіну все складніше та складніше фінансувати витрати на армію, війну та соціальні виплати.

"І ми розуміємо, що поки що немає перспектив, що ситуація якось покращиться", - зазначив міністр.

"І, напевно, на даному етапі це правильно, це буде їхній внесок, у тому числі у розвиток економіки, підтримку держави та армії. У будь-якому випадку ми не повинні допустити, коли залізниця зупиниться або що ми забиратимемо з фінансування армії. Ми цього не хочемо робити, ми пропонуємо бізнесу трохи взяти участь та допомогти державі", - заявив Кубраков.

Нагадаємо, що Європейська Бізнес Асоціація від імені компаній, що входять до її складу, не підтримала рішення МІУ та УЗ про підвищення на 70% тарифів на залізничні вантажні перевезенняВ ЄБА аргументували, що залізничні тарифи для таких вантажів як вугілля, цемент, руда, добрива з 1 січня 2022 року вже зросли на 42% в порівнянні з початком 2021 року, що призведе до щонайменше 2,9 млрд грн додаткових транспортних витрат до кінця 2022 року. І подальше підвищення тарифів створює ризик зупинки економічної діяльності підприємств, адже перевезення певних вантажів залізницею стане нерентабельним для вантажовласників, що в кінцевому випадку обумовить зменшення вантажної бази.

Також ЦТС писав, що Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ "ArcelorMittal Кривий Ріг" попередив уряд країни про загрозу зупинки через підвищення залізничних тарифів на 70%. Група "Метінвест" також повідомила, що призупиняє видобуток на двох гірничо-збагачувальних комбінатах у Кривому Розі (Інгулецькому ГЗК і спільному підприємстві Південний ГЗК) та скорочує роботу "Каметсталі" в Кам’янському до однієї домни через логістичні чинники, зростання собівартості виробництва та падіння цін на продукцію.