Український політикум цьогоріч вкотре звернув увагу на відродження аеропорту. Нагадаю, у лютому в Дніпрі відбулася велика нарада за участі народних депутатів, чиновників профільних міністерств та відомств, міської і обласної влади. Були "нарізані" задачі та визначені відповідальні, що дало старт збору потрібної інформації. Нагадаю, найскладнішим питанням є об'єднання ділянок аеропорту під одним "дахом", адже аеродромний майновий комплекс має бути цілісним. На сьогодні це питання на контролі у Дніпровської обласної ради.

У травні куратори проекту від влади, а пізніше і мер міста Дніпро, нагадали про необхідність участі держави у відновленні аеродромної складової, як найдорожчої частини проекту. Згодом відбулися перемовини "важковаговиків" Ярославського та Коломойського на предмет будівництва нового аеровокзалу, як форми державно-приватного партнерства. Група компаній харківського бізнесмена повідомила про успішні результати перемовин і ймовірний старт робіт у найближчий час.

Здавалося би, всі крапки над "і" розставлено? Проте, на початку липня Дніпровський суд виніс рішення, згідно якого землі та майно, що "забрали" в "Дніпроавіа", повертаються назад у власність цієї авіакомпанії. Основний аргумент: власник не виконував інвестиційних зобов'язань через російсько-українську війну, що є форс-мажором в усіх договірних документах.

Рішення суду вкотре загальмувало "маховик", який так довго розкручували спільними зусиллями. Проте надія на порозуміння сторін залишається завжди, враховуючи надто велику вагу питання відновлення нормальних авіасполучень з Дніпра.

Як правильно підготуватися до реконструкції аеропорту у Дніпрі?

1. Визначити межі питомої земельної ділянки, яка необхідна для розвитку аеропорту, з урахуванням майбутнього прийняття літаків для аеродрому коду 4Е (В747, В777, А330 тощо).

2. Створити службу замовника і (важливо) укомплектувати фаховими людьми з досвідом роботи в авіа- та великих інфраструктурних проектах. Реалізація служби замовника шляхом створення "Дирекції з будівництва МА "Дніпро", яка підпорядковуватиметься Мінінфраструктури.

3. Провести якісні геологічні і геодезичні вишукування із аналізом даних.

4. На базі вишукувань розробити і затвердити технічне завдання на проведення проектних робіт. Замовити виготовлення пре-ТЕО, технічних умов та обмежень.

5. Розпочати проектування нової злітно-посадкової смуги, перону та комплексу швидкісних руліжних доріжок, магістральної руліжної доріжки тощо.

Де взяти гроші?

Вочевидь, головне питання, відповідь на яке шукають "всім світом". Не секрет, що будівництво нового аеродрому може коштувати 100-150 млн доларів, в залежності від класу. Не надто велика сума, враховуючи величезний "політний" потенціал Дніпровського регіону. Так само не треба забувати, що Дніпро - форпост українських ВПС на східному кордоні, а тому функціонування аеропорту набуває державного значення.

Тож щодо грошей. Передусім, частина грошей має бути надана міжнародними фінансовими установами під гарантії міста Дніпро та області. Це можливо, враховуючи постійну допомогу Україні з боку фінансових інституцій. Зрозуміло, що гроші, зазвичай, виділяються для фінансової стабілізації держави та на погашення боргів. Проте, час залучати кошти в інфраструктуру на конкретні проекти. Також не треба забувати за кошти, які акумулюються як збори з діяльності авіакомпаній. Враховуючи достатньо динамічний ріст пасажиропотоку, впевнений, що для реконструкції зі спецфондів на сьогодні реально акумулювати до 200 млн гривень конкретно на аеропорт Дніпра. Є й інші джерела, такі як приватні інвестиції. Проте вони виділяються на умовах мецената і не поширюються, зазвичай, на державні проекти. Впевнений, допомогою з новим аеровокзалом така співпраця обмежиться, що вже є немало.

Підсумовуючи, скажу, що розвиток аеропорту в Дніпрі - це топ-проект для громади міста, регіону в цілому та держави Україна. Тому потрібно відкинути всі сумніви та стати до роботи.