Уряд Союзу Коморських Островів почав масштабну перевірку свого міжнародного суднового реєстру та виключення з нього танкерів так званого тіньового флоту, які користувалися його послугами для обходу санкцій при перевезенні нафти.

Як пише ЦТС, про це повідомляють в аналітичній компанії Winward.

У матеріалі стверджується, що згідно з європейською оновленою базою даних Equasis, на сьогодні 62 танкери, три СУГ-танкери та один буксир визнаються заднім числом як "хибно приписані" до прапора Коморських островів (з травня 2024 року, і ще частина - у липні та серпні).

Згідно з документами IMO, судно визнається "хибно приписаним" у разі, якщо адміністрація прапора підтверджує, що його не зареєстровано під юрисдикцією відповідної країни.

Windward уточнює, що всі, крім одного зі згаданих 66 суден, сьогодні перебувають під санкціями США, ЄС або Британії і продовжують обслуговувати перевезення нафти і нафтопродуктів (згідно з даними на 14 вересня).

Контроль за судновими реєстрами став ключовим інструментом у боротьбі з танкерами, які перебувають під санкціями та використовуються для перевезення експортних енергоресурсів.

Союз Коморських Островів, поряд з Гамбією та Сьєрра-Леоне, входять до найбільших постачальників послуг своїх суднових реєстрів для суден, що знаходяться під санкціями. При цьому "традиційніші" прапори - Габон, Барбадос, Острови Кука, Панама та інші стали масово виключати такі судна зі своїх реєстрів, що призводить до рекордного рівня "міграції прапорів".

Дослідження Windward у серпні показало: судна сукупним дедвейтом понад 20 тис. тонн або 38% тоннажу тіньового флоту, що під санкціями та офіційно зареєстрованого, йшли під прапором Коморських островів. Далі слідували Гамбія, Камерун та Сьєрра-Леоне.