Оператор вантажних перевезень залізниць Казахстану KTZ Express розпочав реалізацію стратегічного проекту з будівництва шести сучасних морських суден для розвитку вітчизняного контейнерного флоту та збільшення пропускної спроможності Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), пише ЦТС.

Розроблені технічні характеристики суден дозволять ефективно обслуговувати мультимодальні перевезення, забезпечуючи стабільність та передбачуваність транзитних термінів. Нові судна будуть оптимізовані під особливості Каспійського моря та внутрішніх водних шляхів, включаючи проходження шлюзів та роботу в умовах мілководдя.

Кожне судно відрізнятиметься вантажомісткістю від 450 до 520 TEU при дедвейті до дев'яти тисяч тонн.

Конструкція розроблена з урахуванням специфіки Каспійського моря та внутрішніх водних шляхів: осідання складе 3,6 метра при експлуатації в річкових умовах і 4,7 метра - у морських, що дозволить без обмежень проходити шлюзи та працювати на мілководді. Проектна швидкість суден становитиме 10-12 вузлів.

Для надійності та економічності передбачено оснащення двигунами та дизель-генераторами провідних виробників з Європи, США, Японії та Південної Кореї.

Судна повинні будуть спроектовані та побудовані відповідно до міжнародних стандартів Міжнародної морської організації (IMO) та вимог SOLAS, MARPOL, STCW, відповідати нормам провідних класифікаційних товариств (Bureau Veritas, RINA, ABS) та включати сучасні навігаційні та автоматизовані системи управління, що забезпечують високий рівень безпеки.

Також мають бути передбачені заходи щодо зниження впливу на навколишнє середовище, включаючи встановлення енергоефективних двигунів, систем очищення викидів та стічних вод.

Найближчим часом KTZ Express оголосить тендер на будівництво шести морських суден та запрошує всіх зацікавлених постачальників взяти участь та направити свої комерційні пропозиції.