Міністерство фінансів активно працює над підготовкою проекту бюджету на 2026 рік, вже наприкінці цього тижня він має бути поданий на розгляд уряду. Про це повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава під час під час експертної дискусії на тему тарифної політики на залізничні вантажні перевезення в 2025-2026 роках, організатором якої виступив ЦТС.
До того часу, як проект бюджету потрапить у парламент рано говорити, які саме обсяги фінансування будуть передбачені в наступному році на підтримку залізничної галузі, зауважив заступник міністра. "Поки в країні триває війна, то ключовий фактор для фінансування - це сектор безпеки і оборони, - зауважив він. - Усі решта програми йдуть за залишковим принципом. Але важливість розвитку залізничного транспорту для економіки України є беззаперечною".
Підбиваючи підсумки поточного року, Кава, загадав про те, що окрім коштів, виділених із резервного фонду на підтримку УЗ, понад 4 млрд грн пішло на придбання нових пасажирських вагонів. "Створено вже певну традицію придбання пасажирських вагонів за рахунок держбюджету, - зауважив урядовець. - Хоч раніше було багато скептиків, які вважали, що в Україні це неможливо".
Придбання рухомого складу та інвестиції в інфраструктуру з боку державного бюджету - це європейський досвід, наголосив заступник міністра. У цьому контексті він нагадав про електрифікацію ділянок від станції "Тараса Швеченка" в Смілі до Черкас та між станціями "Васильків 1" і "Васильків 2". А також про підготовку проектної документації на електрифікацію ділянки між Житомиром та Звягілем. "Це дозволить створити ще один електрифікований хід з боку Києва в напрямку заходу", - наголосив чиновник.
Підбиваючи підсумки залізничного року, Олександр Кава зауважив, що держава долучилася також до реалізації проекту, який дозволив відкрити євроколію на ділянці Чоп-Ужгород. За рахунок у тому числі й держбюджету, незабаром почнуться роботи з електрифікації цієї ділянки і будівництво євроколії у Львів. "Держава стала більше залучатися до фінансування "Укрзалізниці" у порівнянні з тим, що було кілька років тому. Але це все ще не ті обсяги, які потрібні", - резюмував заступник міністра фінансів.