Південнокорейська компанія Hanwha Ocean уклала контракт вартістю 348 млрд вон (близько 251,2 млн доларів) на будівництво ЗПГ-танкера. Замовником виступає дочірня структура Hanwha Shipping, контракт розміщений на американській верфі Hanwha Philly Shipyard, придбаної Hanwha наприкінці 2024 року. Це перший за останні майже 50 років випадок розміщення в США експортного замовлення на будівництво ЗПГ-танкера.
Про це повідомляє ЦТС з посиланям на Maritime Executive.
Згідно з офіційною заявою компанії, "проект відповідає стратегії уряду США щодо відновлення суднобудівної та судноплавної галузі, а також щодо зміцнення енергетичної безпеки".
Проект розглядається як підготовка до набрання чинності з 2029 року вимоги про перевезення СПГ, що експортується зі США, суднами американського будівництва та під прапором США. Контракт передбачає опціон на будівництво другого судна.
Основний обсяг робіт буде виконано на суднобудівному комплексі Hanwha Ocean у Коджі (Південна Корея). Американська верф забезпечить сертифікацію та відповідність судна вимогам Берегової охорони США (USCG), необхідним для реєстрації під прапором США.
Проект реалізується у кооперації двох підприємств, що дозволить налагодити виробничий ланцюжок для ЗПГ-танкерів за участю американської промислової бази.
Hanwha планує поетапно передати ключові технології та компетенції з корейського майданчика на американський. В результаті Hanwha Philly Shipyard зможе розширити спеціалізацію за рахунок виходу до сегменту високотехнологічних газовозів, а Hanwha Ocean отримає можливість локалізувати будівництво суден для північноамериканського ринку.
Як зазначили в Hanwha Ocean, верф у Філадельфії раніше побудувала більше половини всіх великотоннажних комерційних суден у США, які підпадають під вимоги закону Джонса (Jones Act). Проект із ЗПГ-танкером відкриє новий розділ у її історії.
Hanwha придбала Philly Shipyard у грудні 2024 року через Hanwha Ocean та Hanwha Systems. Угода вартістю близько 100 млн доларів стала частиною стратегії щодо зміцнення присутності на ринку США. З того часу група інвестує у цифровізацію, перенавчання персоналу та трансфер технологій.
У компанії Hanwha Shipping повідомили, що надалі нові судна будуть використовуватись як платформа для впровадження та апробації екологічно чистих суднових технологій. Крім задоволення внутрішніх потреб групи, планується участь у поширенні таких рішень на ринку на користь інших судновласників, не готових самостійно інвестувати у дорогі розробки.