Частка корейських верфей на глобальному ринку суднобудування за підсумками перших 6 місяців 2025 року, незважаючи на загальне уповільнення замовлень на нові судна, досягла 25,1%. За аналогічний період 2024 року цей показник становив 17,2%.
Як пише ЦТС, про це повідомляє на Maritime Executive із посиланням на звіт Інституту зарубіжних економічних досліджень Корейського банку розвитку.
У 2024 році сукупний обсяг замовлень корейських суднобудівних компаній виявився найнижчим за останні 8 років. За весь рік Південна Корея отримала лише 15% від загальної кількості замовлень, розміщених у 2024 році. Збільшення портфеля замовлень цього року багато в чому обумовлено побоюваннями введення США підвищених зборів для суден, які стосуються Китаю.
Цього року на тлі економічної та торгової невизначеності у світі спостерігалося обсяги замовлень знизилися на 54,5% до 19,4 млн CGT (компенсованих валових тонн). Попит на новопобудовані газовози впав на 83% трохи більше 1 млн CGT, оскільки Катар реалізував свої замовлення, а також через побоювання, що частина експорту ЗПГ, на пропозицію Торгового представництва США, здійснюватиметься на суднах, що належать США.
Одним із секторів, які не знижують темпів зростання, це контейнеровози. В останні роки Корея багато в чому поступилася цим сектором Китаю через перевагу в ціні. Однак у міру ускладнення конструкції суден та пошуку альтернативних видів палива з'явилися можливості і для корейських суднобудівників, які займають міцні позиції у будівництві суден на метанолі та ЗПГ.
У першій половині 2024 року корейські верфі отримали всього два замовлення на контейнеровози. HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering повідомляє, що цього року отримала замовлення вже на 50 контейнеровозів на 2025 рік. Загалом компанія заявила, що досягла 62,2% від запланованого обсягу замовлень на 2025 рік, або замовлень на суму 11,22 млрд доларів.
Ще одним позитивним сигналом для корейських суднобудівників стало відновлення рентабельності. Hanwha Ocean повернулася до прибутковості у другому кварталі, збільшивши виторг на 30%. Samsung Heavy Industries повідомила про зростання продажів на 6%, а операційний прибуток - майже на 57%. Компанія зазначає, що вперше з 2024 року квартальний операційний прибуток Samsung Heavy Industries перевищив 144 млн доларів.
Представники галузі зберігають оптимізм щодо можливостей співпраці зі США. Вони також вважають, що матимуть вигоду як від зусиль Торгового представництва США щодо стримування розвитку суднобудівної галузі Китаю, так і від планів США щодо розширення суднобудування та ремонту для ВМС.