Зміна клімату та геополітичні зрушення підсилюють інтерес до цілорічних торговельних маршрутів через Гудзонову затоку. Зокрема, до цілорічної навігації в акваторії затоки готуються у канадському порту Черчилл.
Як пише ЦТС з посиланням на Splash, на прес-конференції цього тижня Кріс Ейвері, генеральний директор Arctic Gateway Group, консорціуму, який володіє та управляє портом, заявив, що Канада повинна підготуватися до реальної перспективи цілорічної навігації через Гудзонову затоку протягом одного покоління.
Дослідники з Університету Манітоби вважають, що зміна клімату відкриє морські шляхи в регіоні затоки на довші проміжки часу, можливо, назавжди - протягом наступних кількох десятиліть.
Зростаюча торговельна напруженість зі США відродила інтерес до Черчилля як стратегічного північного експортного центру, а прем'єр-міністр Манітоби Ваб Кінью виступає за те, щоб порт став воротами до Європи та ключовим компонентом ширших цілей Канади щодо розбудови інфраструктури країни.
Федеральний уряд та уряди провінцій вже інвестували мільйони в залізницю Гудзонової затоки та порт Черчилля, щоб зміцнити арктичні судноплавні можливості Канади. Ейвері оголосив, що залізниця перебуває у найкращому стані за понад 30 років, адже тепер курсує другий вантажний поїзд на тиждень.
Зазначимо, що ще відносно нещодавно, в 2016 році, порт Черчилл, який безперервно функціонував з 1930-х років, змушений був тимчасово закритися.
Однак останнім часом канадський уряд приділяє все більше уваги посиленню позицій судноплавства на півночі країни. А урядовці провінції Онтаріо висловили зацікавленість у розвитку морського порту в затоці Джеймс, яка простягається на південний схід від Гудзонової затоки. Очікується, що в перспективному порту могли б оброблятися найбільші контейнеровози.
Читайте також Гренландія розбрату: Чим важливий найбільший острів з точки зору судноплавства