Вантажообіг світової цивільної авіації у квітні 2025 року продемонстрував зростання на 5,8% щодо показників квітня минулого року, повідомляє Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA), пише ЦТС.
Попит на світові авіаперевезення повернувся до зростання після короткочасного падіння у лютому цього року на 0,1% та збільшується другий місяць поспіль: у березні вантажообіг зріс на 4,4% у річному обчисленні.
На міжнародних лініях вантажообіг цивільної авіації зріс на 6,5% до квітня минулого року, зростання зафіксовано у всіх макрорегіонах світу.
Двозначними темпами у квітні зростали в Азіатсько-тихоокеанському регіоні (+10%) та в Латинській Америці (+10,1%). Найменший приріст зафіксовано на Близькому Сході (+2,3%).
Високі темпи зростання світової вантажної авіації аналітики IATA пов'язують із активністю світового промислового виробництва, що триває, на тлі традиційного попиту на літній одяг та інші товари сезонного споживання.
Незважаючи на суттєвий приріст у квітні і "високі показники березня", генеральний директор IATA Уїллі Уолш попередив, що зміни торгової політики США, що намітилися, вже впливають на попит і динаміку експорту. "Авіакомпаніям необхідно буде зберігати гнучкість у міру розвитку ситуації в найближчі місяці", - підсумував він.
Аналітики IATA також зазначають, що доступні вантажні потужності для комерційних перевезень повітряним транспортом зростають швидше ніж попит. Пропозиція на ринку вантажоперевезень авіатранспортом у квітні зросла на 6,3% у річному зіставленні, а коефіцієнт завантаження становив 43,9%, що на 0,2 процентних пункти менше, ніж у квітні 2024 року.
У той же час, прибутковість авіакомпаній від перевезень вантажів перебуває на високому рівні, насамперед, за рахунок низьких цін на авіапаливо: у квітні воно обходилося перевізникам у середньому на 21% дешевше, ніж у квітні минулого року, та на 4% у березні.