Міжнародна спілка змішаних залізнично-автомобільних перевезень (UIRR) підбила підсумки роботи у 2024 році на європейському ринку. Об'єм мультимодальних вантажних перевезень порівняно з 2023 роком у Європі зріс на 5,19%. Ще більш суттєве зростання зафіксовано за вантажообігом, що вимірюється в тонно-км - на 8,41 %.

Як пише ЦТС, за даними UIRR, найбільший приріст - 10,6% припадає на внутрішні перевезення, що особливо притаманно Франції та Польщі.

Для порівняння, у транскордонному сполученні позитивна динаміка не така висока - лише 2,74 %, що в UIRR пов'язують здебільшого з роботами на залізничній інфраструктурі в Німеччині, особливо на напрямі північ-південь, та супутніми частими скасуваннями поїздів.

Що ж до обхідних маршрутів, всі вони, зазвичай, виявлялися дуже протяжними і найчастіше з низьким рівнем технічного оснащення, що пов'язано з вищими експлуатаційними витратами.

Загалом за минулі два роки умови для європейського сектору мультимодальних перевезень склалися досить складними, особливо через закриття з серпня 2023 по березень 2025 року базисного тунелю Мон-Сеніс (Фрежюс) внаслідок сходу зсуву ґрунту, а також західної труби Готардського базисного тунелю з серпня 2023 по вересень 2024 року.

У першому кварталі 2025 року порівняно з аналогічним періодом 2024 року обсяг мультимодальних перевезень у Європі зріс на 1,76%.