Логістичний ринок виходить на хитку рівновагу. Активне відновлення після падіння в 2022 році вже завершилося і відбувається не так швидко, як це було в 2023 і в 2024 роках. Саме в таких умовах нині доводиться працювати бізнесу, забезпечуючи фінансові ресурси для того, щоб компанії ставали більш інноваційними, знаходили альтернативи для проблеми нестачі персоналу чи обігових коштів.
За словами старшого консультанта аналітичного відділу Pro-Consulting Андрія Мокрякова, на початку року особливо посилилася проблема ліквідності для всіх компаній, передає кореспондент ЦТС. У сфері послуг суттєво зменшилися обсяги замовлень, наголосив він, підбиваючи підсумки 2024 року для української логістики під час "XIV Логістичного інноваційного форуму 2025".
Ланцюги постачання на певних етапах порушено, каже аналітик, саме тому й постала проблема з обіговими коштами. Він констатує, що протягом першого кварталу 2025 року ця проблема відчувалася значно більше, ніж протягом двох попередніх років.
Ще одна проблема, яку не вдалося вирішити, - це брак персоналу. "Якщо опускати проблему мобілізації, міграції та гендерної складової, зараз постала інша проблема - усі випускники, які тепер починають свою професійну кар’єру, починали навчатися під час пандемії. Через дистанційне навчання якість освіти різко впала. Це відчувають нині не тільки логістичні компанії. Ми в себе теж це відчуваємо", - каже Мокряков.
"Ми бачимо також перші сигнали перенасичення галузі, - зауважує аналітик. - Протягом 2023-2024 років дуже багато проектів стартувало в західних областях. Тепер, коли вони вже добудовані, постало питання - як їх заповнити". Водночас, зараз триває стадія активної підготовки до побудови кількох великих логістичних об’єктів і під Києвом, і на заході, констатує Мокряков. Це свідчить про те, що попит залишається, але із переорієнтацією на європейського клієнта, каже він. І водночас зазначає: є позитивні сигнали підготовки до завершення війни, але є й сигнали, що орієнтація складських потужностей зосередиться не на внутрішнього споживача.
Читайте також: На західному кордоні зі змінами: як зернові термінали впоралися з відтоком вантажу
У сучасних реаліях, компанії також змушені переходити від пошуку інноваційних рішень, на рішення які стосуються безпеки та стабільності. Це стосується і кібер-безпеки і фізичної безпеки, і гарантій успішного перевезення.