Індія просунулася на крок уперед у своєму прагненні стати світовим лідером у сфері сталого залізничного транспорту. Перший її потяг, що працює на водневому двигуні, почав пробну експлуатацію на 89-кілометровій лінії Джінд-Соніпат у Хар’яні.

Водночас, технічні недоліки можуть відтермінувати повномасштабне розгортання цього проекту на кілька місяців, особливо на таких популярних маршрутах, як Калка-Шимла, передає ЦТС із посиланням на Fuel Cells Works.    

За інформацією одного з чиновників Індійської залізниці, початкові випробувальні запуски були "в основному успішними". Однак потрібне тонке налаштування, зокрема щодо максимізації потужності водневих паливних елементів для забезпечення оптимальної несучої здатності. Очікується, ці технічні роботи та нові випробування займуть ще 2-3 місяці. Тож схоже, що дата дебюту цього потяга на історичному маршруті Калка-Шимла припаде, найпевніше, на середину 2025 року.   

Потяг на водневому двигуні, вироблено на заводі Integral Coach Factory (ICF) у Ченнаї. На відміну від європейських водневих поїздів з максимальною потужністю 500-600 кінських сил, індійська версія досягає рекордних 1200 кінських сил. І це робить його найпотужнішим водневим поїздом у світі. До його складу входить два вагони для зберігання водню. Він зможе розвивати швидкість до 110 км/год і перевозити до 2638 пасажирів.

Такий розвиток потужності двигуна є частиною ширшої індійської програми "Водень для спадщини", яка спрямована на озеленення залізничної інфраструктури та  збереження туризму. Міністерство шляхів сполучення виділило майже 336 мільйонів доларів на розробку поїздів на водневих паливних елементах. У планах - 35 таких потягів. Ще майже 72 мільйони доларів підуть на водневу інфраструктуру вздовж мальовничих і часто екологічно чутливих маршрутів. Уряд має намір розгорнути ці потяги на горбистій місцевості. Очікується, що перший водневий потяг матиме 8 вагонів.

Індія робить велику ставку на водень, щоб досягти своєї цілі щодо нульових чистих викидів до 2030 року. Ініціатива водневих поїздів підкреслює прагнення уряду інтегрувати декарбонізацію безпосередньо в громадську інфраструктуру, особливо там, де електрифікація може бути занадто дорогою або непрактичною. Очікується, що після запуску комерційного сполучення ці поїзди значно скоротять викиди парникових газів, підтримуючи зобов’язання Індії декарбонізувати свою економіку, одночасно оновлюючи свої залізничні системи.

Читайте також: "Далі буде тільки краще" - як розвиватиметься залізниця. Думки науковця