Європейська автомобільна промисловість стикається з болючим перезавантаженням, оскільки слабкий попит і зростаюча конкуренція з боку Китаю, на чолі з BYD, змушують заводи працювати в середньому лише на 55% потужності.

Найбільш вразливою є компанія Stellantis, європейські потужності якої використовуються приблизно на 45%, повідомляє ЦТС із посиланням на Укравтопром. Консалтингова компанія AlixPartners очікує, що європейські автовиробники втратять 1-2 мільйони продажів на користь китайських брендів у найближчі роки, причому частка цих брендів на ринку досягне майже 5% цього року і, можливо, 10% до 2030 року.

Оскільки заводи, як правило, є прибутковими лише при обсязі виробництва понад 250 000 одиниць на рік, присутність китайських виробників з обсягом 2 мільйони одиниць до 2030 року може залишити Європу з приблизно вісьмома надлишковими заводами.

Закриття заводів є повільним і дорогим процесом, який може обійтися в майже 1,5 млрд євро і зайняти від одного до трьох років для заводу на 10 000 працівників. Усе ускладнюється потужним представництвом профспілок, яке може блокувати рішення, особливо в Німеччині.

Останні ознаки напруженості включають тижневу паузу Volkswagen у Цвікау та тимчасове зупинення Stellantis на лініях з виробництва Fiat Panda та Alfa Romeo Tonale. Незважаючи на скромне відновлення на 0,9% до приблизно 13 мільйонів реєстрацій минулого року, попит залишається нижчим за допандемічний рівень.

Водночас, Volkswagen зрештою відмовився від першого в історії закриття заводів у Німеччині після тривалих переговорів, натомість вирішивши скоротити потужності та 35 000 робочих місць. За словами AlixPartners, керівникам знадобиться переконлива аргументація, щоб виправдати будь-яке закриття.