Вантажообіг світової цивільної авіації у лютому 2025 року знизився на 0,1% щодо показників лютого минулого року, повідомляє Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA). Це перше зниження за останні півтора роки, хоча негативний результат пов'язаний із додатковим днем у лютому високосного 2024 року, пише ЦТС.
В той же час, тенденція на зниження темпів зростання ринку спостерігається з липня минулого року, коли вантажообіг зростав рекордними темпами. При цьому вантажообіг комерційної авіації у міжнародному сполученні у лютому, навпаки, збільшився на 0,4% щодо торішнього лютого.
Фахівці IATA зазначають, що на тлі загального зниження пропозиції вантажних потужностей у світі в лютому на 0,4% доступна потужність на міжнародних рейсах зросла на 1,1% відносно лютого минулого року.
Понад третину загального світового вантажообігу цивільної авіації у лютому припадає на Азіатсько-Тихоокеанський регіон (34,2%). Обсяг вантажоперевезень повітряним транспортом у цьому регіоні у лютому зріс на 5,1% до лютого минулого року, вантажна потужність авіалайнерів збільшилася на 2,7% у річному обчисленні.
На другому місці за вантажообігом у повітряному сполученні знаходиться Північна Америка з часткою ринку трохи більше чверті (25,8%). Тут вантажний авіатрафік та доступна потужність літаків для доставки вантажів за підсумками лютого 2025 року знизилися, відповідно, на 0,4% та 3,5% щодо рівня лютого минулого року.
Європа - третій за обсягами повітряних вантажних перевезень ринок із часткою 21,5% від загального вантажообігу - також показав зниження перевезень на 0,1% та потужності повітряного флоту на 0,2% рік до року.
Частка 13,6% ринку світового авіатрафіку припадає на країни Близького Сходу, тут у лютому 2025 року вантажні авіаперевезення знизилися на 11,9% у річному обчисленні, показавши найбільший спад серед макрорегіонів, а доступна потужність повітряних суден скоротилася на 4% до лютого 2024 року.
Найбільше зростання вантажних авіаперевезень (6% рік до року) продемонструвала Латинська Америка (частка ринку 2,9% загальносвітового вантажного авіатрафіку), вантажна потужність флоту в регіоні теж збільшилася на 7,6% у річному обчисленні. Найменший обсяг вантажних авіаперевезень займає Африка (2% світового ринку).
У лютому попит на вантажні перевезення африканських авіакомпаній знизився на 5,7% у річному обчисленні, а пропускна спроможність суден скоротилася на 0,6% на рік.
"Напруження, що росте в торгівлі, звичайно ж, викликає занепокоєння щодо вантажних авіаперевезень. Оскільки фондові ринки вже мають дискомфорт, ми наполегливо закликаємо уряди зосередитися на діалозі за тарифами", - зазначив генеральний директор IATA Віллі Уолш.