За дорученням адміністрації президента Казахстану Асоціація казахстанських вантажних залізничних перевізників, антимонопольне відомство та Міністерство транспорту розпочали опрацювання заходів щодо створення умов для реальної конкуренції із забезпеченням стійких та прозорих правил роботи у сфері вантажних залізничних перевезень.

Про це пише ЦТС з посиланням на "Қазақстан темір жоли".

Предметом обговорення стали такі пропозиції асоціації: виділення зі структури залізниць Казахстану (ҚТЖ) державної компанії - оператора інфраструктури; затвердження прозорого регламенту доступу до магістральної мережі приватних перевізників; зміна тарифної політики, відмова від занижених тарифів без компенсацій та перехід до ринкового ціноутворення; створення незалежного регулятора з функціями контролю за умовами конкуренції, доступу до інфраструктури та формування тарифів; відкриття ринку нових компаній, зокрема виконують транзитні перевезення; залучення приватного капіталу з використанням моделі державно-приватних партнерств, концесій, спільних проектів, у тому числі у сфері розвитку терміналів, локомотивного та вагонного господарств; реалізація антимонопольних заходів з метою забезпечення справедливого доступу до інфраструктури та рівних правил для всіх операторів.

Нині у Казахстані вантажні залізничні перевезення переважно виконує оператор у структурі ҚТЖ.

Відповідно до концепції розвитку залізничного транспорту з 2027 року передбачається поетапна лібералізація цього сектора.