ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" провів весняні випробування чергових готових пасажирських вагонів, створених для "Укрзалізниці". Випробування традиційно проходили на маршруті Кременчук-Полтава.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію КВБЗ.
"Іспит складали два купейні вагони типу СВ і один підвищеної місткості - плацкартний. До нього цього разу була прикута підвищена увага усіх учасників випробувань і керівників ПАТ "КВБЗ", - йдеться в повідомленні.
На підприємстві зазначили, що КВБЗ має досвід складання і поставки плацкартних вагонів у минулі роки для замовників із Казахстану, Таджикистану тощо. Проте для "Укрзалізниці" плацкартні вагони не поставлялись.
"Цей вагон зразка 2025 року принципово новий. Залишено лише кузов моделі 61-779. Що стосується ходових частин, гальмівного обладнання, систем життєзабезпечення, безпеки, внутрішнього інтер’єру - це нові розробки. Разом зі спеціалістами УЗ проведено велику роботу. Було виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів", - зазначили на заводі.
Нові плацкартні вагони мають принципово новий інтер’єр у світлих кольорах, як і хотіли пасажири. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць.
Враховано побажання пасажирів щодо приватності - з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу. Для зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися столиком, який тут є і може слугувати для роботи з гаджетами, розміщення їжі та напоїв.
Читайте також Найсучасніший нічний поїзд Європи: враження українських пасажирів
Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є зручна газетниця, під полицею - місткий рундук.
"Ергономіка вагона - зручні драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки - усе це покликано зробити подорож для людей якомога зручнішою", - додали на КВБЗ.
Усі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їх нахилу, м’який спектр освітлення, а також розетки з USB портами.
Чимало уваги конструктори приділили загальному освітленню салону. Адже у плацкартному вагоні немає коридора, а є наскрізний прохід. Він обладнаний суцільною світловою енергозберігаючою лінією.
У плацкартному вагоні 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс - чотиримісний. Бокових полиць у ньому немає, бо вагони мають віялові двері, що відкриваються в обидва боки. Залишок місця використано для облаштування шафи з полицями для зберігання чистої білизни чи ще якихось необхідних речей. У традиційних купейних вагонах такого немає.
"Ми подбали про покращене купе для відпочинку провідників. А ще є зміни, які пасажири не бачать, але обов’язково відчують. Зокрема нововведення в системі кондиціонування і вентиляції. На вагоні виконано два канали: по одному із них нагнітається свіже повітря, інший - відповідає за рециркуляцію, тобто забирання повітря на обробку", - повідомили на підприємстві.
Звісно, вагони обладнані сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних затіняючих штор, написи дублюються шрифтом Брайля.
"Важливо, що на плацкартному вагоні ще зріс відсоток локалізації, бо все більше вітчизняних підприємств (понад 150) освоюють і постачають нам матеріали і комплектуючі, вузли та деталі", - підкреслили в КВБЗ.
На плацкартний вагон, окрім пробігових, очікують також періодичні випробування. Їх проводитимуть спеціалісти ВТК за участі випробувального центру КВБЗ.
Поточного місяця на КВБЗ планують закінчити здавання вагонів типу СВ. А у квітні - вже перша партія нових вагонів підвищеної місткості (плацкартних) має приєднатися до своїх побратимів на залізниці.