В Японії залізничний оператор JR East представив дизайн високошвидкісних поїздів серії E10, які повинні прийти на зміну електропоїздам серій E2 і E5, що експлуатуються нині. Завершити розробку та виготовлення поїзда E10 планується наприкінці 2027 року, після чого розпочнуться його випробування.
Про це пише ЦТС з посиланням на Asia Nikkei.
Введення поїздів нового покоління у комерційну експлуатацію заплановано на 2030 рік.
Поїзд E10 матиме 10 вагонів, максимальна експлуатаційна швидкість становитиме 320 км/год.
У його конструкції будуть використані технології, випробувані на експериментальному поїзді ALFA-X, розробкою якого JR East займалася з 2017 року. До цих технологій входять, зокрема, гасники бічних коливань, що запобігають сходу поїзда при землетрусах.
У новому поїзді буде забезпечено більш високий рівень комфорту для пасажирів та безбар'єрний доступ для осіб в інвалідних візках, для яких буде виділено особливі місця у вагоні. Передбачена можливість поділяти сусідні крісла перегородкою для створення індивідуального простору. У деяких вагонах з'являться додаткові двері збільшеної ширини для навантаження та вивантаження багажу.
Передбачено використання тягових перетворювачів із силовими модулями на основі карбіду кремнію та тягових двигунів із природним охолодженням.
Система керування поїздом зможе підтримувати реалізацію у перспективі безпілотного режиму. JR East має намір запровадити систему інтелектуального технічного обслуговування поїздів E10 із моніторингом стану окремих компонентів у реальному часі.
До розробки дизайну екстер'єру поїзда, який буде виконано у зелених тонах, вперше залучено закордонну компанію - британське агентство Tangerine.