Уряд Японії шукає можливості для форсованого відновлення конкурентоспроможності національної суднобудівної промисловості на світовому ринку, зокрема розглядається можливість створення національної верфі з держфінансуванням, пише ЦТС.

Правляча партія подала до уряду пропозицію, що містить низку пропозицій, що включають поновлення роботи бездіяльних суднобудівних та ремонтних підприємств у рамках об'єднаної структури із залученням державного та приватного фінансування.

Обсяг інвестицій попередньо оцінюється до 1 трлн ієн.

Запропоновані заходи включають створення навчальних центрів та спеціальних програм для залучення іноземних фахівців.

У 1990-х роках Японія контролювала майже половину світового суднобудування. Зараз на ринку домінує Китай, а частка Японії під тиском жорсткої цінової конкуренції зменшилася приблизно до 10%. Китай захопив близько 70% світового ринку суднобудування та до 90% судноремонту завдяки системній держпідтримці. Тепер Китаю вже достатньо переваг, які дає масштаб і комплексність операцій.

За даними національної асоціації експортерів продукції суднобудування JSEA, обсяг суднобудівних замовлень, отриманих японськими верфями за перші п'ять місяців року, у півтора рази менший, ніж роком раніше.

У ситуації кризи, що посилюється, в індустрії новим головою національної галузевої асоціації JSIA був вперше обраний представник з безпосередньо галузі, а не багатогалузевого холдингу типу Mitsubishi або IHI, як практикувалося раніше.

Юкіто Хігакі, який очолив JSIA, - президент найбільшої верфі країни Imabari Shipbuilding - заявив, що для забезпечення життєздатності японської суднобудівної індустрії країні необхідно вже до 2030 року подвоїти частку на світовому ринку до 20%.

Як один з інструментів він бачить розширення партнерства зі США, де саме зараз розробляється комплекс заходів щодо скорочення залежності економіки від китайського домінування в більшості критичних галузей, включаючи судноплавство та суднобудування.