"Інтерпайп" має досвід виробництва, згідно з вимогами стандартів ДСТУ EN, які впроваджуються на шляху інтеграції українського законодавства до законодавства Європейського союзу. Компанія готова ділитися цим досвідом в Україні, адже виконання норм європейських стандартів дозволяє підвищити безпеку руху, надійність та термін експлуатації.
На цьому наголосив технічний директор Дивізіону залізничної продукції "Інтерпайп" Олександр Рослик під час VII Міжнародної конференції "Залізниці України": розвиток та інвестиції, передає кореспондент ЦТС.
Починаючи з 2023 року, Європейська рада проводить підготовчу роботу щодо вступу України в ЄС. Цей процес передбачає комплекс системних реформ у різних галузях, у тому числі, й у сфері подальшої адаптації українського законодавства до права ЄС. Таким чином, на шляху до повної гармонізації законодавства впроваджено вже багато змін. У тому числі є й відповідний указ і список стандартів для продукції залізничного транспорту. Один із ключових напрямків на шляху інтеграції - можливість створення єдиних залізничних сполучень між Україною та країнами ЄС. І запровадження стандартів EN дозволить посилити безпеку в експлуатації рухомого складу, шляхом виконання необхідних норм та вимог.
Для можливості експлуатації рухомого складу на залізницях усіх країн ЄС було розроблено міжнародний стандарт європейської інтероперабельності, який передбачає, що кожен виробник рухомого складу або комплектуючих частин повинен бути сертифікованим згідно з вимогами цього стандарту за видами продукції. Для того, щоби пройти цей етап українським виробникам необхідно здійснити порівняльний аналіз європейських стандартів та ДСТУ, аналіз існуючої технології та можливостей обладнання. За необхідності доведеться провести модернізацію. Для "Інтерпайпа" цей процес не зупиняється протягом останніх 20 років. Тільки після того, як буде внесено всі необхідні зміни до технології виробництва продукції, може йтися про виготовлення дослідної партії та проведення робіт для отримання допуску та провадження. І лише тоді - серійне виробництво.
Продукція компанії "Інтерпайп" уже пройшла випробування в міжнародних європейських та американських випробувальних центрах та сертифікована провідними організаціями з оцінки відповідності.
На експозиції, розгорнутій в межах конференції, був представлений зразок колеса локомотивного, виготовленого за вимогами стандарту ДСТУ EN 13262. Рослик поінформував, що "Інтерпайп" протягом уже десятків років поставляє подібні колеса, які експлуатуються на швидкості 200+ км/год, для великих світових компаній. Працюють за стандартами Європи, США, Канади та Індії. "Ці колеса затребувані клієнтами, вони виготовляються із марки сталі ER9, - каже Рослик. - Маємо бажання, щоби такі колеса і наші локомотивні центри купувала й "Укрзалізниця". Ми пропонуємо співпрацю".
Європейські стандарти передбачають високий рівень пластичних характеристик, зауважив технічний директор дивізіону залізничної продукції "Інтерпайп". За його словами, це формує здатність матеріалу чинити опір руйнуванню при деформації. А отже - колеса мають більший строк експлуатації та вирізняються надійністю.
Інтеграція залізничних доріг України до єдиної загальної європейської транспортної системи забезпечить уніфікацію дорожнього складу та інфраструктури залізниць. А це підвищить безпеку та надійність в експлуатації. А ще забезпечить вільне курсування рухомого складу територією ЄС та України.