Підвищення тарифів на вантажі на 37%, яке ініціює "Укрзалізниця", призведе до здорожчання будівельних матеріалів, у тому числі тих, що використовуються для зведення захисних укріплень для наших військових, заявив президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів Костянтин Салій.
Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.
"Зростання ціни на будматеріали складе приблизно 9-11%. Тож якщо УЗ підніме тарифи, ті, хто зможуть, перейдуть на легковий транспорт. Але ніхто не повезе автомобільним транспортом десятки тисяч "зубів дракона", які потрібні, наприклад, у Сумській області. Або матеріали, потрібні для будівництва захисних споруд. Тому по суті, підняття тарифів буде означати, що грошей, які держава виділила на оборонні споруди - недостатньо. І їх треба буде виділяти додатково, знімати з інших рядків бюджету, і зменшувати допомогу фронту якусь іншу", - підкреслив він.
Салій також висловив впевненість, що "Укрзалізниця" має інші шляхи скорочення видатків для того, щоб забезпечити свою діяльність. Що ж стосується "нарощення прибутків", то головне завдання бізнесу зараз – вижити, а не заробити, і це стосується у тому числі державних монополій.
"Яка може бути норма прибутку під час війни? Всі інші виживають і жевріють, а вони собі хочуть підняти норму прибутку. Ну, то хай зменшать зарплати центральному апарату, виплати членам наглядової ради. Під час війни можна і відмовитися від своїх сотень тисяч, якщо дійсно є громадянська позиція. "Укрзалізниця" не створена наглядовою радою особисто, це не її приватна власність, а власність народу. Не можна зараз думати за прибутки - треба думати, щоб виживала і УЗ, і український бізнес. А якщо компанія вважає, що вона монополіст і може просто здирати останні кошти з бізнесу, то це по суті робота на ворога", - резюмував президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів.
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.
Читайте також Win-win замість гри в одні ворота